اونس طلا2319.72
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,100,000
تحلیلگران اقتصادی خبر دادند:

سخنرانی مقام های فدرال رزرو و ارزش دلار تعیین کننده اصلی قیمت طلا

سایت طلا : همان طور که انتظار می رفت قیمت جهانی طلا پس از انتشار بیانیه ملایم فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده و اکنون سئوال اصلی این است که آیا روند صعودی قیمت طلا ادامه خواهد یافت یا نه.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، فدرال رزرو آمریکا ظاهرا تمایلی برای افزایش سریع نرخ بهره در ماه های آینده ندارد و همین روند تدریجی را برای افزایش نرخ بهره در پیش خواهد گرفت. این مساله موجب کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت جهانی طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات هفته گذشته به سطح 1230 دلاری رسیده است. قیمت این فلز زرد در این مدت رشد 2.4 درصدی را تجربه کرده است. فیلیپ استریبل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز تاکید کرد که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار قرار خواهد داشت. اگر شاخص ارزش دلار بار دیگر به کمتر از 100 واحد کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا سطح 1250 دلاری افزایش یابد.

وی افزود: اگر شاخص ارزش دلار به سطح 102 واحدی بازگردد، قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.

قیمت طلا در شرایط کنونی بالاتر از میانگین 50 روز گذشته خود یعنی سطح 1218 دلاری تثبیت شده است. اگر قیمت طلا بتواند این سطح را حفظ کند احتمال می رود که روند صعودی اش را ادامه دهد.

تحلیلگران موسسه سی ام سی مارکتس نیز بر این باورند که ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر بیانیه محتاطانه و ملایم فدرال رزرو با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا است.

برخی تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی پیش از نشست فدرال رزرو تصور می کردند که نرخ بهره آمریکا امسال 4 تا 5 بار افزایش خواهد یافت.

در حالی که آمارهای مهم اقتصادی آمریکا طی روزهای آینده منتشر خواهد شد، از سوی دیگر مقام های ارشد بانک مرکزی آمریکا نیز سخنرانی های مهمی خواهند داشت. چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو، ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک و روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس سخنرانی خواهند داشت.

به نظر می رسد سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1218 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1250 تا 1260 دلار خواهد بود.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد