اونس طلا2318.99
مظنه14,761,000
18 گرم3,407,500
ارزش سکه33,256,533
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت13و14 دیماه برگزار می شود

سایت طلا: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از برگزاری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در هفته آینده و در روزهای ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه خبر داد.

به گزارش سایت طلا، علی دیواندری صبح امروز در نشست خبری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت و نخستین جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک گفت: این همایش سالانه در روزهای 13و14 دیماه در سالن همایشهای برج میلاد برگزار می گردد و از جنبه‌های مختلف حائز اهمیت است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه این همایش نقطه تلاقی بانکداری و الکترونیک (ICT) به شمار می‌رود افزود: ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با محورهای ابعاد سیاستی و نهادی مانند نقش و جایگاه بانک مرکزی و استانداردسازی فرآیندهای بانکی، نقش و جایگاه شبکه بانکی، زیرساخت‌ها و فناوری‌های اطلاعات، الزامات بین‌المللی و مدل‌های نوظهور برگزار می‌شود و شعار اصلی این همایش بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین است.

این مقام بانک مرکزی ایجاد فضای مناسب تعامل برای دست اندرکاران بانکی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و گفت: معرفی نقشه راه نظام‌های پرداخت کشور، بحث و تبادل نظر درباره آخرین دستاوردهای صنعت الکترونیک، بحث درباره تجدید نظر درباره برخی قوانین و دستورالعمل‌های بانکی از دیگر اهداف برگزاری این همایش به شمار می‌روند.

دبیر ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با اشاره به سخنرانی وزرای امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی در روز افتتاحیه این همایش خاطرنشان کرد: چهره‌های برجسته داخلی و خارجی در این همایش سخنرانی خواهند داشت، و ۱۲ سخنرانی تخصصی در همایش خواهیم داشت که عمدتاً سخنرانان از میان مدیران عامل بانک‌ها و مسئولین بخش‌های پولی در حوزه‌های اجرایی و علمی خواهند بود.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اعلام درآمیختگی بانکداری و ICT بیان کرد: همایش بانکداری الکترونیک فضایی را ایجاد می‌کند تا بازیگران کلیدی این دو صنعت به دور هم جمع شده و نقشه راه آینده را ترسیم کنند و این همایش یکی از اثرگذارترین همایش‌های کشور است که با توجه به ویژگی‌های آن بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

دیواندری خاطرنشان کرد: ۱۰ میزگرد تخصصی و ۱۴ کارگاه نیز در حاشیه ششمین همایش بانکداری الکترونیک برگزار خواهد شد و از ابعاد مختلف به مسائلی مانند اقتصاد مشارکتی، اتصال به نظام‌های پرداخت بین‌المللی و… پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۳۵ مقاله از افراد مختلف به دبیرخانه همایش بانکداری الکترونیک رسیده افزود: ۱۵۳ مقاله مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت و از میان آنها ۷۳ مقاله اصلی دریافت شد؛ تعدادی از مقالات بعد از ارزیابی نهایی برای ارائه در همایش انتخاب خواهند شد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی برگزاری جشنواره مرحوم محسن نوربخش (رئیس اسبق بانک مرکزی) را از دیگر محورهای ششمین همایش بانکداری الکترونیک عنوان کرد و افزود: از بین ۱۳ بانک و ۱۹ شرکت فعال در زمینه ICT حداکثر از ۳ بانک و ۳ شرکت با نظر هیات داوران تجلیل و قدردانی خواهد شد.

دبیر ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت درباره محور ارتباطات بین‌المللی بانکی در همایش و برخی از محدودیت‌های باقی مانده در دوره پسابرجام برای نقل و انتقال دلار نیز اظهارداشت: در همایش موضوعاتی مانند اتصال به سوئیچ کشورهای همسایه به ویژه کشورهایی که تردد مسافر ایرانی با آنها زیاد است، مطرح خواهد شد.

دیواندری با بیان اضافه شدن جشنواره تصویرسازی برای اولین بار به همایش بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است تا از ظرفیت‌های جامعه هنری در نظام بانکداری کشور که اکنون در حال حرکت به سوی بانکداری سبز است، استفاده شود.

بهزاد کلهرنیا دبیر بخش تصویرسازی بانکداری الکترونیک نیز در این نشست گفت: اگر اسناد هنری را از جامعه حذف کنیم، زندگی اجتماعی منحل می‌شود و امروزه نظام بانکی به اهمیت استفاده از ابزار هنری برای پروژه‌های بانکی پی برده است و ادامه این همکاری نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قرار است در سال‌های آینده جشنواره مستقلی با نام جشنواره هنرهای تجسمی بانکداری الکترونیک برگزار شود افزود: امسال به خاطر محدودیت زمانی تصویرسازان هنرمند حاضر در این همایش به صورت مهمان خواهند بود و پس از پایان آن مجموعه کارهای هنرمندان بر روی دیوار نمایش داده خواهد شد .

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد