اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

206 تولیدکننده مصنوعات طلا در تبریز مجوز استاندارد گرفتند

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی گفت: تنها 206 تولیدکننده دارای مجوز از سازمان استاندارد هستند.

فرشی‌حق‌رو در نشست کارگروه تخصصی استانداردسازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات، گفت:از 970 تولیدکننده مصنوعات طلا در سطح این استان که کد شناسایی از طریق اتحادیه صادر شده تنها 206 تولیدکننده دارای مجوز از سازمان استاندارد هستند.


وی با اشاره به مسئله استاندارد آسانسورهای بیمارستانی، گفت: با توجه به استفاده مردم از آسانسورها در بیمارستان، استاندارد بودن آسانسورها یکی از ضروریات بوده و استاندارد آسانسورهای موجود خوب بوده اما در حد مطلوب نیست و در راستای بهبود استانداردسازی و بازرسی‌ها نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها هستیم.

وی با تأکید بر آموزش صحیح نصاب‌های آسانسور، افزود: مسئله آموزش دارای اهمیت فراوانی بوده اما متأسفانه در برخی موارد مشاهده‌ شده بدون گذراندن دوره‌های عملی برای افراد گواهی صادر شده که در این خصوص باید تدابیر لازم انجام بگیرد.

فرشی‌حق‌رو در ادامه در خصوص نظارت بر اجرای استاندارد اجباری زمین‌های بازی سطح شهر و مهدکودک‌ها، با بیان اینکه در خصوص شهربازی‌ها مشکلی وجود ندارد و با تعامل کامل با شهرداری‌ها و مسئولان شهربازی بازرسی انجام می‌شود، ادامه داد: متأسفانه در خصوص زمین‌های بازی موجود در شهر با توجه به اینکه در فضایی باز قرار دارند و مورد استفاده عموم مردم قرار می‌گیرد، هیچ‌گونه متولی مشخصی وجود ندارد و در این خصوص نیز باید متولی امر مشخص شود.

مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی در ادامه در خصوص بحث نظارت در اجرای استاندارد اجباری مصنوعات طلا، با بیان اینکه در این راستا تولیدات باید بر اساس استاندارد ملی تولید شود، اضافه کرد: در حال حاضر برای حدود 970 تولیدکننده در سطح استان کد شناسایی از طریق اتحادیه صادر شده و از این تعداد تنها 206 تولیدکننده دارای مجوز از سازمان استاندارد هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند در این خصوص دارای رتبه خوبی هستم اما باز هم برازنده استان نبوده و برای بهبود شرایط باید بیش از این تلاش شود.

فرشی‌حق‌رو بیان کرد: برای استانداردسازی طلا باید تولیدکنندگان طلا ساماندهی شده و نظارت کامل بر تولید انجام شود تا طلای عرضه‌شده به بازار از استاندارد مطلوبی برخوردار باشد.

وی با تأکید بر اینکه کارگاه‌های فاقد مجوز تولید طلا باید پلمب شود، گفت: اکثر کدهای صادر شده عملاً تولیدکننده نیستند و به عناوینی یا جمع‌آوری یا تغییر شغل داده‌اند و به عبارتی دیگر تنها کد شناسایی هستند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد