اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد اعلام کرد؛

طلاسازان یزد تنها با 20 درصد از ظرفیت تولید خود کار می کنند

سایت طلا : نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد با بیان اینکه تولیدکنندگان این شهر نهایت همکاری را با این اتحادیه برای بازنگه داشتن کارگاههای خود و جلوگیری از بیکاری کارگران انجام داده اند از تولید فقط 20 درصد از ظرفیت کارگاههای طلای این شهر خبرداد.

"محمدحسین منتظری" نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد در گفتگو با سایت طلا، با اشاره به رکود موجود دربازار اعلام کرد: کارخانه های طلاسازی شهر تنها با 20 درصد ظرفیت تولیدی خود کار می کنند و با توجه به اینکه بیشتر مشتریان خود را به علت مشکلات این صنف در شهرهای دیگر از دست داده اند برای عدم بیکاری کارگران و باز نگه داشتن واحدهای تولیدی خود به سختی تلاش می کنند.

وی با انتقاد از دریافت مالیات دستوری در این شهر خاطرنشان کرد: مالیات بر عملکرد سال 93 این استان از 2 تا 15 برابر اضافه شده و متأسفانه این رشد بها براساس دستوالعمل ابلاغی به اداره مالیاتی این استان صورت پذیرفته نه براساس بررسی فروش، فاکتور و یا دفاتر، به عنوان مثال مالیاتی که یک میلیون و نیم بوده به 15 میلیون رسیده و یا مالیات 3 میلیونی به 18 میلیون افزایش یافته و یا در موردی دیگر مالیات 5 میلیونی به 35 میلیون و 20 به 97 میلیون رشد پیدا کرده است.

منتظری به قول مساعدت استاندار این استان برای حل موضوع مالیاتی در اوایل سال اشاره کرد و افزود: همکاران ما همکنون تحت فشار زیادی قرارگرفته اند، و با این اوصاف و با احتساب این مالیات برعملکرد؛ مالیات برارزش افزوده به مراتب سنگین تر برای اهالی این صنف منظور می شود و بطوریکه آنان سرمایه ی خود را هم باید از دست بدهند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد صندقهای میکانیزه راه حلی مناسب برای دریافت اطلاعات درست دانست و افزود: با این نرم افزاری که دولت تهیه کرده براساس عدالت مالیات دریافت می شود و ما از آن استقبال می کنیم، ما هم دنبال شفاف سازی هستیم و امیدواریم هرچه سریعتر صندوق میکانیزه راه اندازی گردد، چرا که در هیچ کجای دنیا براساس دستورالعمل مالیات اخذ نمی شود.

وی با بیان اینکه این صنف در موقعیت فعلی در تلاش است که به تعطیلی کشیده نشود، بر لزوم حمایت دولت از صنایع دستی تأکید کرد و گفت: زیورآلات سنتی یزد در ایران و منطقه حرف اول را می زند، و براساس مصوبه مجلس و هیئت دولت تحت پوشش بیمه حمایتی قرار می گیرد ولی متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی، بیمه کارگران این بخش را نمی پذیرد و پرداخت 30 درصدی بیمه برای تولیدکنندگان در این وضعیت اقتصادی مشکل است.

منتظری قاچاق طلا را معضل دیگر برای این صنف دانست و در گفتگو با سایت طلا تصریح کرد: ما درخواست داریم که مبارزه واقعی با قاچاق طلا صورت بگیرد، اینکه از مغازه ها چند مصنوع طلا را ضبط کنند ریشه ای نیست، همکنون سرمایه گذاران ایرانی هستند که مغازه های خود را در کشوربسته اند و در ترکیه و امارات با کد شناسایی ایران کارتولید می کنند و مقدار زیادی کار را وارد کشور می کنند.

وی نقش بسیج اصناف را با توجه به تعهد کاری در حل مشکلات این صنف بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با اداره دارایی یزد برای حل موضوع مالیاتی این صنف به تعامل رسیده و همانطور که استاندار محترم این استان هم قبلا قول مساعت دادند مشکل مالیاتی یزد برطرف شده و رونق کسب و کار به این شهر و صنعت بازگردد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد