اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معضل اشتغال کشور با الگوی اقتصاد تعاونی برطرف می شود/ هنوز به باور تعاون نرسیده ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه حل معضلات اشتغال در کشور، با الگویی به نام تعاون حل شدنی است، گفت: هنوز برخی مسئولان در کشور به ظرفیت های بخش تعاون کشور اعتقاد ندارند.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه بازگشت به اندیشه تعاون باید سوالاتی را برای اهالی این بخش ایجاد کند، اظهارداشت: یکی از مهمترین موضوعات در شرایط حاضر باور داشتن اندیشه تعاون و تفکر پتانسیل های تعاونی است.

وی افزود: وقتی از تعاون سخنی به میان می آید باید به صورت دائمی، شرایط اقتصادی-اجتماعی ایران را رصد کنیم تا اینکه چگونه می توان در این مختصات تعامل را پیش ببریم.

ربیعی با انتقاد از این موضوع که مخالف برخی اظهارنظرها درباره به سرآمدن دوران تعاونی ها هستم، گفت: هم اکنون در برزیل 40 درصد تولیدات بخش کشاورزی و به همین میزان تولید ناخالص داخلی به بخش تعاون اختصاص دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعاونی های برزیل به 137 کشور جهان صادرات دارند و در داخل آمریکا هم بیش از 30 تعاونی بالاتر از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارند و 100 تعاونی نخست این کشور 117 میلیارد دلار تولید داشته اند.

وی گفت: علاوه بر این، در سطح جهان تعاونی ها حدود 100 میلیون شغل ایجاد کرده اند که 20 درصد بیشتر از مجموعه شغل های ایجاد شده توسط تمامی شرکت های چندملیتی است بنابراین باور من این است که اگر ما نمی توانیم کاری را به درستی انجام دهیم نباید به دنبال مقصر بگردیم.

ربیعی ادامه داد: در ایران خصوصی سازی و خارج کردن کارخانه ها از شهرها مساوی بود با اخراج کارگران و بیکاری آنها و در واقع به جای خصوصی سازی تجاری سازی و اقتصاد مالی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه های دولت قبل که ادعا می شد عدالت محور هستند، کار را به جای نرساندند، گفت: با وجود هزینه کرد 750 میلیارد دلار، اقشار فرودست ما امروز در همان جایی ایستاده اند که قبلاً بودند و وضعیت آنها تغییر نکرده است.

ربیعی گفت: امروز الگوی تعاون می تواند برای حل این مشکلات به کمک ما بیاید تا طبقه متوسطی را شکل دهیم که 8 دهک جامعه را شامل می شود و این موضوع با الگوی تعاون انجام شدنی است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد