اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
کیتکو نیوز تحلیل کرد:

شش عامل موثر بر افزایش 25 درصدی قیمت طلا در سال 2016

سایت طلا : تازه ترین تحلیل اقتصادی نشان می دهد که 6 عامل مهم و تعیین کننده بر افزایش 25 درصدی قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون موثر بوده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مهمترین عامل واقعی برای افزایش قیمت فلزات گرانبها در سال 2016 میلادی، نااطمینانی و نگرانی های موجود در بازارهای بین المللی و بی ثباتی سیاسی در کشورهای مختلف است.

بر اساس این گزارش نگرانی و نااطمینانی نسبت به سیاست های پولی بانکهای مرکزی بزرگ جهان نیز عامل مهمی در افزایش تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها بوده است.

به نظر می رسد نخستین عامل موثر از دیدگاه تحلیلگران اقتصادی بر افزایش قیمت طلا، سیاست نرخ بهره منفی از سوی بانکهای مرکزی بوده است. حدود 500 میلیون نفر از مردم جهان در کشورهایی زندگی می کنند که نرخ بهره منفی دارند که 25 درصد تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهند.

کسی به درستی نمی داند که اجرای سیاست های نرخ بهره منفی در این کشورها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

عامل مهم دومی که بر افزایش قیمت طلا موثر بوده، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که ترامپ و کلینتون همچنان رقابت نزدیک و شانه به شانه ای دارند. نااطمینانی نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

واقعا مشخص نیست که تاثیر نتایج انتخابات آمریکا بر بازارهای بین المللی چه خواهد بود.

عامل سوم موثر بر افزایش قیمت طلا این است که هنوز معلوم نیست فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش خواهد داد یا نه. این نااطمینانی نسبت به وضعیت نرخ بهره آمریکا نیز بر افزایش قیمت طلا بسیار موثر بوده است.

آمارهای اشتغال آمریکا نیز که در ماه اوت منتشر شده این وضعیت را پیچیده تر کرده است. فدرال رزرو در نشست دسامبر 2015 نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش داده است.

عامل چهارم نگرانی های مربوط به وقوع رکود اقتصادی در آمریکا پیش از عادی شدن سیاست های پولی فدرال رزرو بوده است. هنوز به درستی معلوم نیست که چرخه رشد و رونق اقتصادی آمریکا مجددا چه زمانی متوقف خواهد شد و این کشور با رکود و بحران دیگری روبرو می شود.

عامل پنجم که تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است. هنوز تاثیرات کامل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بر بازارهای جهانی نمایان نشده است.

عامل ششم نیز بی ثباتی های سیاسی و ادامه درگیری های نظامی در مناطق مختلف جهان به خصوص خاورمیانه است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد