اونس طلا2211.64
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000
رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد مطرح کرد:

اصلاح قانون مالیات برارزش افزوده ی طلا به نفع مردم است

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد ضمن اعلام برگزاری جلسات متعدد با مسئولین و دستیابی به توافق مورد نظر مالیاتی، اطلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را به نفع مصرف کننده طلا و موجب خروج این صنف از رکود دانست.

باقر معبودی نژاد در گفتگو با سایت طلا، ضمن بیان اینکه طلا یک کالای خاص است گفت: طلا کالایی است که سریع بازیافت شده و با همان قیمت و همان ارزش واقعی خود تبدیل به یک مصنوع جدید می شود، و اگر قرار باشد که از هر مبادله ی انجام شده یک مالیات برارزش افزوده از آن دریافت شود بی عدالتی در حق خریدار طلاست.

وی با اشاره به رکود موجود در بازار تصریح کرد: مصرف کننده طلا وقتی که بخواهد طلا خریداری کند و یا سرمایه ای از جنس طلا داشته باشد، می بیند که زمان فروش با کلی ضرر مواجه می شود، در نتیجه از خرید طلا منصرف می شود و نتیجه آن رکود بازار و تعطیلی کارخانجات و سازندگان این بازار است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با بیان برگزاری جلسات متعدد این اتحادیه و دیگر اتحادیه های کشور با مسئولین دولتی در مورد مالیات برارزش افزوده خبر داد: طی توافقاتی با دولتمردان این تصمیم گرفته شد تا مالیات از اصل طلا دریافت نشود، چرا که طلا به عنوان سرمایه است و مالیات بر اصل سرمایه نباید اخذ شود.

معبودی نژاد افزود: در این جلسات با کارشناسی انجام شده تصمیم براین شد که مالیات برارزش افزوده به جای 9 درصد، 3 درصد از مصرف کننده اخذ گردد، و این اصلاحیه طی لایحه ای به مجلس ارائه و ما منتظر نظر مجلس هستیم و امیدواریم قانون مالیات بر ارزش افزوده با همین اساس اصلاح شده و این صنف از نابسامانی خارج شود.

وی به سخن " تقوی نژاد" رئیس سازمان امورمالیاتی کشور که از کاهش 3 درصدی مالیات برارزش افزوده طلافروشان خبرداده بود واکنش نشان داد و به سایت طلا گفت: با کاهش سه درصدی این مالیات، مالیات برارزش افزوده به 6 درصد خواهد رسید که این به هیچ وجه مورد نظر این صنف و براساس توافق انجام شده نبوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به ماده 3 قانون مالیات برارزش افزوده مصوبه مجلس تصریح کرد: در مابه التفاوت خرید و فروش، که این مابه التفاوت زمانی که طلای مستعمل را به مغازه دار ارائه می کنیم؛ این طلای مستعمل با آن طلای نو، ذات طلاها همدیگر را خنثی می کنند، و فقط اجرت و سود مغازه دار، سه درصد مالیات از کل فروش را شامل خواهد شد.

معبودی نژاد ابراز امیدواری کرد که با اطلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن مجلس و نظر مثبت نمایندگان به این اصلاحیه رونق کسب و کار به این صنف باز گردد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد