اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز خبر داد:

15 درصد از طلافروشان شیرازی تعطیل کرده اند / تأثیر خشکسالی بر بازار طلا

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با اشاره به رکود شدید موجود در بازار طلا و جواهراین شهر اعلام کرد که طی دو سال گذشته 15 درصد از اعضاء این صنف به علت هزینه های بالا و نبود مشتری مغازه های خود را تعطیل کرده اند.

رضا راسخ در گفتگو با سایت طلا، با بیان اینکه رکود در این استان نسبت به دیگر مناطق دیگر بیشتر است گفت: طی دو سال گذشته حدود 80 طلافروشی که تقریباً 15 درصد از واحدهای صنفی اتحادیه طلا و جواهر شیراز را تشکیل می دهند مغازه های خود را تعطیل کرده و به شغل دیگری پرداخته اند.

وی با اشاره به موقعیت خاص این استان و اشتغال ساکنان آن به کشاورزی و دامپروری افزود: خشکسالی طی چند سال اخیر در این منطقه موجب شده تا بسیاری از مردم این استان ازدرآمد کمتری برخوردار شده و از خرید طلا صرفنظر کنند، که با بررسی این موضوع متوجه می شویم رکود موجود در این استان از مناطق دیگر کشور بیشتر بوده است.

راسخ ادامه داد: شیراز شهری است که در زمینه مصنوعات طلا تولید زیادی مانند شهرهای دیگر چون تهران، اصفهان، مشهد و یا یزد ندارد و بیشتر مصرف کننده است، در نتیجه اجرت ساخت در این شهر به مراتب بالاتر است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر شیراز با اعلام ثبات و یا افت نسبی قیمت طلا در چند سال اخیر به سایت طلا گفت: در این بازار سه عامل؛ رشد 30-40 درصدی اجرت ساخته ها، مالیات برارزش افزوده و کاهش قدرت خرید مردم باعث رکود، بی رونقی و کاهش خرید و فروش طلا و جواهر شده است.

وی با اشاره به این که طلا در هر صورت پس انداز مطمئنی برای خانواده ها می باشد تأکید کرد: افزایش هزینه خرید طلا باعث شده تا مشتریان به سمت بدلیجات گرایش پیدا کنند که رشد بازار بدل در کشور که معمولاً ریشه در قاچاق دارد موجب خروج ارز از کشور و کاهش کارآفرینی و اشتغال می گردد.

راسخ همچنان به مشتریان زیورآلات توصیه کرد علیرغم رشد اجرت و مالیات برارزش افزوده به خرید مصنوعات طلا مبادرت ورزند و صاحب پس انداز وسرمایه شوند تا اینکه به خرید بدلیجاتی اقدام کنند که هیچ ارزش پس از استفاده نداشته و نهایتاً از بین می رود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد