اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان؛

10درصد طلافروشان کرمانی بدلیل رکود بازار تعطیل کرده اند/ 90 درصد مردم قدرت خرید طلا ندارند

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان با بیان اینکه 10 درصد طلافروشان این شهر مغازه های خود را تعطیل کرده اند گفت: موضوع مالیات برارزش افزوده باعث شده تا 90 درصد مردم قدرت خرید طلا را نداشته باشند.

مسعود ثانی در گفتگو با سایت طلا، با اشاره به مشکلات قانون مالیات برارزش افزوده و کاهش خرید طلا گفت: از سال گذشته تا کنون حدود 10 درصد از واحدهای صنفی شهر کرمان به علت رکود موجود در بازار تعطیل کرده اند و پیش بینی می شود با تداوم این وضعیت این رقم تا سال آینده به 50 درصد برسد.

وی با اعلام اینکه 90 درصد مردم در حال حاضر قدرت خرید طلا را ندارند افزود: با توجه به قانون مالیات برارزش افزوده، طلا کالا محسوب شده و مالیات از کل مصنوع طلا محاسبه می گردد در حالی که طلا یک سرمایه است و وقتی به پول تبدیل می شود در نتیجه سرمایه است و طبق قانون، مالیات برارزش افزوده نباید به آن تعلق بگیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان، طلا را پشتوانه ی مالی هر فرد ایرانی معرفی کرد و گفت: تولید طلا باید در چرخه خرید و فروش باشد و اگر کارگاه طلاسازی مورد حمایت طلافروش قرار نگیرد و طلافروش هم مورد حمایت مصرف کننده واقع نشود ناخداگاه این چرخه از کار می افتد.

ثانی با بیان اشتراک دید دولتمردان و اهالی این صنف در مورد رشد صنعت طلا و جواهر خاطرنشان کرد: در جلساتی که با وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم قول مساعد برای حل معضل مالیات برارزش افزوده اعلام شد که این مورد باید در صحن علنی مجلس بررسی و تصویب گردد که در صورت حمایت از این صنف این قطب اقتصادی می تواند جایگزین نفت باشد.

وی در مورد برگزاری نمایشگاههای طلا و جواهر به سایت طلا گفت: نمایشگاهی که تولید نداشته باشد و بازدهی مناسبی در زمینه تولید نداشته باشد هرسال کمرنگ تر می شود و نمایندگان مجلس و دولت کمک کنند تا این قطب صنعت بتواند یک رونقی به اقتصاد کشور واردکند.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد