اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نمایشگاه بورس بانک بیمه؛

نمایشگاهی آرام و بی رمق

سایت طلا: نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه FINEX در حالی این روزها در تهران برگزار می شود که این نمایشگاه پس از یک سال وقفه نتوانسته مخاطب همیشگی خود را جذب کند.

از بدو ورود به نمایشگاه صدای تبلیغات صوتی نمایشگاه به گوش می رسد، از تبلیغ کارگزاری های مطرح گرفته تا جوایز هر ساعته در کارگزاری تزار اول.

در نگاه نخست خلوتی میدان اصلی نمایشگاه بین المللی تهران هیچ شباهتی به نمایشگاه مهم و مطرحی آن هم در سطح بین المللی ندارد. تردد عمده افرادی که با لباس فرم در گرمای تابستان به این طرف و آنطرف می روند نشان از استقبال کم مردم عادی دارد.

کمی جلوتر که می رسیم صدای آهنگ های شاد کودکانه از غرفه کودکان توجه همگان را به خود جلب می کند که یکی دو کودک با چند غرفه دار در آن حضور دارند و با بازی های کودکانه آموزش بورس را به نونهالان عهده هستند.

از گرمای شدید هوا و آفتاب مستقیم به یکی از سالن ها پناه می بریم. یکی از هفت سالنی که طبق روال این نمایشگاه از غرفه آرایی مخصوص این نمایشگاه برای جلب مشتری برخوردار است. گرچه به نظر می رسد امسال در غرفه سازی هم حداکثر صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ها لحاظ شده است.

قسمت نسبتاً شلوغ هر سالن قسمت کلاسهای آموزشی غرفه هاست. برهمین اساس سالنهایی که کارگزاری ها در آن قرار دارند و بخشهایی برای آموزش بورس و تحلیل بازار در آن برقرار شده از بازدیدکننده نسبی برخوردار است. اما غرفه های بیمه همچنان بی رمق و خالی از مخاطب و بازدیدکننده است.

یکی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه در مورد خلوتی آن به سایت طلا می گوید: پولی دست مردم نیست که بخواهند در جایی از جمله بورس یا بانک سرمایه گذاری کنند. رکود موجود در بازار نمایشگاه امسال را کاملاً متفاوت کرده و آن شور و حال و هیجان سالهای قبل دیگر مشاهده نمی شود.

گرچه نمایشگاه امسال با یک سال وقفه در برگزاری نمایشگاه همراه بود ولی این یک سال باز هم موجب جلب بازدیدکننده همیشگی مهمترین رویداد مالی ایران نشد. برخی ها هم معتقدند همین دلایلی که امسال موجب خلوتی نمایشگاه شده نمایشگاه سال قبل را هم به تعطیلی کشاند.

یکی از غرفه داران این نمایشگاه هم ضمن تأیید کاهش بازدیدکننده در نمایشگاه امسال در گفتگو با سایت طلا اظهار می دارد: امسال تغییر و تحولات مدیریتی برخی بانکها و بیمه ها و پیامدها و نتایج آن بر افت استقبال و بی رونقی نمایشگاه بی تأثیر نبوده است.

نظر و عقیده ای که شاید تا حدودی بهره گیری و استفاده ابزاری از بی رونقی نمایشگاه تلقی شود ولی در نهایت هر شنونده ای را به فکر فرو می برد.

به هر صورت نهمین نمایشگاه بورس بانک و بیمه با نمایشگاه هر سال، آن هم از لحاظ هدف اصلی برگزاری آن یعنی جذب عموم مردم و آشنایی و تعامل آنان با این صنایع مهم اقتصادی تفاوتهای زیادی دارد و مسئولین و سکانداران اقتصادی کشور باید راههای برون رفت از این قفل و رکود را پیدا کرده و مسیر را برای تحرک و پویایی اقتصادی در سطح جامعه هموار سازند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد