اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

بوئینگ چقدر برای به ثمر رسیدن برجام پول خرج کرد؟

خبر امضای قرارداد ۲۵ میلیارد دلاری بوئینگ با ایران به صدر اخبار رسانه ها راه یافته است، اما این شرکت آمریکایی این واقعیت را فاش نساخته که به یک شرکت لابی گری رقمی را پرداخت کرده تا توافق هسته ای ایران را رصد کند.

به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست، خبر امضای قرارداد 25 میلیارد دلاری بوئینگ با ایران به صدر اخبار رسانه ها راه یافته است، اما این شرکت آمریکایی این واقعیت را فاش نساخته که به یک شرکت لابی گری رقمی را پرداخت کرده تا توافق هسته ای با ایران را که امضای قرارداد با ایران را امکان پذیر ساخت «رصد» کند. یا اینکه بوئینگ یکی از مقامات ارشد دولت بیل کلینتون را به استخدام در آورده تا برای جلب حمایت بیشتر از توافق هسته ای در راهروهای قدرت چانه زنی کند.


توماس پیکرینگ، یکی از دیپلمات های با سابقه آمریکایی و سفیر سابق آمریکا در سرزمین های اشغالی و سازمان ملل، به صورت بی سر و صدا از بوئینگ پول می گرفته و در عین حال مشغول حمایت پر سر و صدا از توافق ایران، نوشتن نامه به مقامات ارشد دولتی، حضور در کنگره و نگارش مقاله هایی در حمایت از توافق در جراید مختلف از جمله واشنگتن پست بوده است.
پیکرینگ تایید کرده که در فاصله سال های 2001 تا 2006 عضو کارکنان بوئینگ بوده و تا همین اواخر بابت ارائه مشاوره، از این شرکت هواپیماسازی پول می گرفته است.
وی به سوالی درباره رابطه کاری اش با بوئینگ در هنگام بحث درباره توافق هسته ای ایران با اعضای کنگره و مصاحبه با مطبوعات پاسخ نداده است.
خبرهای منتشر شده از قرارداد فروش هواپیما به ایران نشان می دهد که بوئینگ تا چه اندازه از توافق هسته ای ایران که پیکرینگ از حامیان پر سر و صدای آن بوده منتفع شده است.


پیکرینگ تنها کسی نبوده که برای حمایت از توافق هسته ای از شرکت بوئینگ پول گرفته است. بر اساس یک گزارش ارائه شده به دولت آمریکا، بوئینگ در فاصله ابتدای جولای تا 30 سپتامبر 2015 بین 5 تا 50 هزار دلار به شرکت مانیومنت پالیسی گروپ برای لابی گری به نفع توافق هسته ای ایران و دیگر موضوعات پرداخت کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد