اونس طلا2337.71
مظنه14,781,000
18 گرم3,412,200
ارزش سکه33,301,593
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,750,000
نیم24,000,000
ربع14,400,000

پیش بینی موسسه سرمایه گذاری ای بی اس از روند قیمت طلا در سال 2016

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی موسسه سرمایه گذاری ای بی اس پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا تا پایان سال جاری میلادی به بیش از 1400 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری ای بی اس بر این باورند که روند نزولی قیمت طلا در بازارهای بین المللی کوتاه مدت و موقتی خواهد بود و علت اصلی کاهش قیمت طلا در شرایط کنونی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا ارزش دلار و کاهش تقاضای سفته بازی برای طلا بوده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه ای بی اس افزودند: گرچه احتمال افت قیمت هر اونس طلا در کوتاه مدت تا 1150 دلار وجود دارد ولی قیمت این فلز گرانبها تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار افزایش خواهد یافت.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در شرایط کنونی به 1213 دلار رسیده است.

موسسه ای بی اس افزود: با توجه به اینکه روند نزولی ارزش دلار احتمالا طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت، پیش بینی می شود که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به سطح 1400 دلاری خواهد رسید.

این موسسه سرمایه گذاری پیش بینی کرد که فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال تنها 0.25 درصد نرخ بهره را افزایش خواهد داد و این اقدام نیز در نشست ژوئن یا دسامبر اتفاق خواهد افتاد. فدرال رزرو آمریکا به شدت نگران کاهش رشد اقتصادی جهان است.

فدرال رزرو آمریکا در چنین شرایطی رویکرد محتاطانه ای برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت. با توجه به ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان به خصوص چین ژاپن و اروپا به نظر می رسد که اجرای این سیاست ها در بلند مدت به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود.

افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند می تواند تاثیر زیادی بر رشد قیمت جهانی طلا در ماه های آینده داشته باشد.

گزارش سایت طلا حاکیست، به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

انتشار آمارهای اشتغال آمریکا در ماه می که قرار است روز جمعه منتشر شود می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد