اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
معاون وزیر ارتباطات:

18 هزار روستا از اینترنت بهره مند می شوند

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: 18 هزار روستای کشور تا پایان امسال از خدمات اینترنت بهره مند می شوند.

مرتضی براری افزود: طرح ارائه اینترنت به 25 هزار روستای کشور تا پایان اردیبهشت امسال به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، امید می رود تا پایان دولت یازدهم، تمام روستاهای بالای 10 خانوار دارای اینترنت شوند.

***
افزایش پنج براری زیرساخت های ارتباطی در کشور
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از ابتدای دولت تا کنون زیرساخت های ارتباطی پنج برابر شده و ظرفیت ایجاد شده لرستان نیز در حال حاضر، بیش از پنج برابر ظرفیت مصرفی است.
وی توسعه زیرساخت ها را یکی از وظایف اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و گفت: دستگاهها باید تلاش کنند خدمات خود را در این بستر بیاورند.
وی اظهار کرد: شعار دولت الکترونیک از دغدغه های دولت است و دولت خواستار انجام 100 درصد خدمات به صورت الکترونیکی بوده و به همین منظور امسال شاهد بهره برداری از بخشی از خدمات در بستر الکترونیک خواهیم بود.

***
تخصیص دو هزار میلیارد ریال برای امنیت و صیانت از فضاهای مجازی
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص موضوع فیلترینگ برخی فضاهای مجازی نیز گفت: همانطور که توسعه زیرساخت در اولویت است، امنیت و صیانت اجتماعی نیز اولویت جدی این وزارتخانه می باشد.
براری ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم ، یک هزار و 500 میلیارد ریال برای این مهم در نظر گرفته شده و سال گذشته نیز دو هزار میلیارد ریال تخصیص داده شد.
وی تصریح کرد: طرحی برای ارتقا امنیت فضاهای مجازی، با همکاری دانشگاه و شرکت های دانش بنیان در خصوص هوشمند سازی شبکه فیلترینگ در دست اجرا است.
وی ادامه داد: همچنین مردم چنانچه مشکلی در خصوص قطع خدمات اینترنت دارند می توانند موضوع را از طریق سامانه 195 مطرح کرده تا بررسی شود.
براری در ادامه گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از دغدغه های وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم بیش از دو هزار و 500 میلیارد ریال در زیرساخت های استان توسط بخش دولتی و خصوصی سرمایه گذاری شده و تا پایان دولت نیز بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال برای این مهم جذب می شود.
وی اظهار داشت: زیرساخت های استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شده و مهمترین هدف وزارت ارتباطات افزایش سهم استان در اقتصاد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
به گفته براری هم اکنون بیش از 9 میلیون مودم اینترنت در کشور وجود دارد و بیش از 20 میلیون مشترک تلفن همراه از اینترنت استفاده می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد