اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
رئیس فدرال رزرو آمریکا:

فدرال رزرو باید برای افزایش نرخ بهره رویکرد محتاطانه تری را در پیش بگیرد

سایت طلا : رئیس فدرال رزرو آمریکا روز سه شنبه در اظهارات مهم و تعیین کننده ای تاکید کرد که فدرال رزرو باید برای افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده رویکرد کاملا محتاطانه ای را اتخاذ کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد: در حالی که اظهارات برخی مقام های ارشد فدرال رزرو در روزهای گذشته مبنی بر احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در آمریکا در نشست آوریل موجب شده بود تا ارزش دلار با افزایش نسبی روبرو شود و قیمت طلا کاهش یابد، ولی اظهارات شب گذشته یلن نشان می دهد که فدرال رزرو رویکرد کاملا محتاطانه ای برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت.

بر اساس این گزارش یلن در نخستین اظهارات خود پس از نشست مارس فدرال رزرو تصریح کرد: افت قیمت نفت و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین تاثیر منفی زیادی بر نرخ تورم در اقتصاد آمریکا داشته است.

اظهارات یلن به نفع شاخص سهام و اوراق قرضه و به ضرر ارزش دلار بوده است. فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

یلن گفت: با توجه به چشم انداز مربوط به ریسک هایی که در اقتصاد جهانی وجود دارد، به نظر من مناسب است که فدرال رزرو برای اتخاذ سیاست های پولی خود کاملا محتاطانه عمل کند.

فدرال رزرو در نشست مارس نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و اعلام نموده بود که احتمالا امسال 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. کارشناسان اقتصادی پیش از این اعلام کرده بودند که فدرال رزرو در سال 2016 میلادی حداقل 4 بار نرخ بهره را افزایش می دهد.

یلن افزود: عوامل مختلفی از جمله کاهش قیمت جهانی نفت، رشد اقتصادی ضعیف و نااطمینانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین ، تاثیر منفی زیادی بر روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا دارد.

وی تاکید کرد: تحولات اقتصادی در کشورهای دیگر نشان می دهد که دستیابی به اهداف ما در زمینه اشتغال و تورم نیاز به بازنگری در نرخ بهره ای دارد که در نشست دسامبر درباره آن پیش بینی کرده بودیم.

در واکنش به اظهارات یلن ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح در یک هفته گذشته در برابر ارزهای معتبر بین المللی رسیده است. نرخ تورم آمریکا در ماه فوریه به 1.7 درصد رسیده که این رقم هنوز تا هدف 2 درصدی فدرال رزرو فاصله دارد.

برپایه گزارش سایت طلا، برخی مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته از ایده افزایش نرخ بهره در نشست آوریل دفاع کرده و این تصمیم را منطقی ارزیابی کرده بودند.

نظرسنجی رویترز نیز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که فدرال رزرو تا نشست نوامبر صبر خواهد کرد و در آن نشست نرخ بهره را 0.25 درصد دیگر افزایش می دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد