اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیلگر ارشد اقتصادی خبر داد:

احتمال کاهش مجدد قیمت طلا به زیر 1200 دلار در هر اونس وجود دارد

سایت طلا : علی رغم افزایش قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2016 میلادی، یک تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد که روند صعودی قیمت طلا احتمالا طی ماه های آینده ادامه نخواهد یافت و احتمالا بار دیگر به کمتر از 1200 دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، "گرگ هارمون" تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری دراگون فلای کاپیتال تاکید کرد: نشانه هایی وجود دارد که نشانگر کاهش تمایل سرمایه گذاران به بازار طلا است و این مساله می تواند قیمت طلا را به زودی به کمتر از 1200 دلار در هر اونس کاهش دهد.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: گرچه قیمت طلا از ابتدای سال 2016 میلادی روندی صعودی داشته ولی این مساله نتوانسته من را متقاعد کند که این روند طی ماه های آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بررسی و تجزیه و تحلیل نمودارهای اقتصادی و آماری نشان می دهد که قیمت جهانی طلا بار دیگر به زودی به سطح 1190 دلاری باز خواهد گشت. اگر سرمایه گذاران بین المللی اقدام به فروش ذخایر طلا کنند قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت به کمتر از 1136 دلار خواهد رسید.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: سطح حمایتی حساس و مهم قیمت طلا در کوتاه مدت 1200 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا تا 1190 دلار کاهش خواهد یافت. اگر این سطح حمایتی نیز شکسته شود قیمت طلا تا 1136 دلار کاهش خواهد داشت.

هارمون تاکید کرد: تا زمانی که قیمت طلا نتواند سطح مقاومتی 1290 دلاری را بشکند نمی تواند نسبت به ادامه روند صعودی قیمت این فلز گرانبها طی ماه های آینده امیدوار بود.

گزارش سایت طلا حاکیست، به اعتقاد این تحلیلگر ارشد اقتصادی ، قیمت طلا طی ماه های آینده به شدت تحت تاثیر روند نوسانات ارزش دلار آمریکا نرخ بهره فدرال رزرو و سیاست های پولی سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

به نظر می رسد در صورت بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو بیشتر خواهد شد و این مساله در نهایت به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین نیز می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات قیمت طلا داشته باشد. قیمت طلا در دو روز اخیر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش شدیدی روبرو شده است.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد