اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
بلومبرگ تحلیل کرد:

یک چهارم بانکهای مرکزی جهان نرخ بهره منفی دارند/ طلا بهترین سرمایه گذاری است

سایت طلا : تحلیل و بررسی کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که در شرایط کنونی حدود یک چهارم اقتصاد جهانی با نرخ بهره منفی روبرو است و این مساله موجب خواهد شد تا طلا در شرایط کنونی بهترین سرمایه گذاری به شمار رود.

به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، بانک مرکزی ژاپن نیز ماه گذشته نرخ بهره منفی را در دستور کار قرار داد تا از رشد اقتصادی حمایت کند. ژاپن نیز به بانک های مرکزی دانمارک، منطقه یورو ، سوئد و سوییس پیوسته است. در شرایطی که یک چهارم اقتصاد جهانی با نرخ بهره منفی روبرو است، طلا به یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در سال 2016 میلادی تبدیل شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که در دسامبر گذشته به پایین ترین سطح در 5 سال اخیر رسیده بود طی هفته قبل به بالاترین سطح در یک سال اخیر افزایش یافت.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. به نظر می رسد با توجه به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام در بازارهای بین المللی، احتمال اینکه فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده نرخ بهره را چند بار افزایش دهد، کاهش یافته است.

بهره منفی موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران تمایلی برای نگهداری پول خود در سیستم بانکی نداشته باشند و ترجیح دهند در سایر بازارها به خصوص بازار سهام و طلا سرمایه گذاری کنند. با توجه به نوسانات شدید شاخص سهام به نظر می رسد سرمایه گذاری در بازار طلا در شرایط فعلی، گزینه بهتری خواهد بود.

مارک فابر تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: نگهداری یک میلیون دلار در بانک به این معناست که پس از یک سال 990 هزار دلار از بانک پس بگیریم. من در چنین شرایطی ترجیح می دهم در بانک سرمایه گذاری نکنم.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 15 درصد رشد داشته است. روند خرید طلا از سوی سرمایه گذاران نیز به بالاترین سطح از سال 2009 میلادی رسیده است. قیمت طلا البته نسبت به سال 2011 میلادی یک سوم ارزش خود را از دست داده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که احتمال افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی حدود 41 درصد خواهد بود.

این در شرایطی است که در ماه ژانویه تقریبا اکثر تحلیلگران اقتصادی بر این باور بودند که فدرال رزرو آمریکا قطعا امسال نرخ بهره را 2 تا 3 بار افزایش خواهد داد.

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد