اونس طلا2414.89
مظنه15,366,000
18 گرم3,547,200
ارزش سکه34,619,598
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع15,200,000
سایت طلا گزارش می دهد؛

مروری بر تغییرات دلار در هفت روزی که گذشت

سایت طلا : دلار در یک هفته ی گذشته نوساناتی را شاهد بود که علاوه بر منفی کردن تغییرات هفتگی، روند ماهانه ی این ارز را نیز تضعیف کرد.

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته دلار با فعالیت معامله گران غیر رسمی حول و حوش افزایش نرخ حواله ی درهم تقویت شد و رشد 27 تومانی را تجربه کرد و این در شرایطی است که هفته ی گذشته با ریزش بیش از 40 تومانی این ارز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، روز شنبه ی گذشته دلار تحت تأثیر اجرای برجام و لغو تحریمها با نوسانات کاهشی روبرو شد که ایجاد هیجانات دلالان پیرامون افزایش میزان عرضه ی ارز در بازار به این افت دامن زد.

ریزش دلار در این روز در حالی بود که تقاضا به شدت کاهش و معامله ی خاصی در بازار صورت نگرفت.

با افزایش خریدهای ارزی در پی اعتقاد به رسیدن دلار به کف قیمتی، دلار در روز یکشنبه تغییر مسیر داد و با رشد 25 تومانی بر بهای 3625 تومان قرار گرفت.

دلار در این روز نوسان قیمتی زیادی را شاهد بود که در این بین بحث یکسان سازی ارزی تا 6 ماه آینده و لزوم مدیریت منابع ارزی به دلیل محدودیت این منابع نقش موثری در رشد دلار ایفا کرد.

روز دوشنبه نیز دلار نوسانات زیادی را تجربه کرد که با مانور دلالان پیرامون برخی اخبار، شاهد رفت و برگشت قیمتی بود و این امر سبب کناره گیری برخی از معامله گران از بازار شد.

در این روز دلار با خبر لغو تحریم سوئیفت در نهایت تاحدودی کاهش یافت که در این زمینه پوند انگلیس نیز با دلار همراهی کرد و 10 تومان از ارزشش را از دست داد اما یورو اندکی افزایش یافت که تغییرات جهانی از نگاه فعالان در نوسانات این دو ارز اروپایی موثر بود.

روند کاهش دلار در روز سه شنبه در پی خبر برخورد با صرافی های غیر مجاز ادامه و ارزش این ارز به زیر مرز 3600 تومان رفت.

صمد کریمی مدیر اداره صادرات بانک مرکزی از برخورد با صرافی های غیر مجاز بر اساس اجرای کامل مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها علاوه بر تهران در شهرستانها خبر داد که استمرار آن تا برچیده شدن کامل صرافی های غیر مجاز است.

پلمب صرافی های غیر مجاز سبب کمرنگ شدن فعالیت دلالان در بازار شد که نتیجه ی آن کاهش حجم معاملات و افت 25 تومانی دلار و رسیدن آن به بهای 3595 تومان شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، در پنجمین روز هفته دلار با رفت و برگشت قیمتی در نهایت شاهد افزایش قیمت بود و با 20 تومان رشد به 3615 تومان رسید. همسو با دلار یورو نیز افزایش یافت اما پوند انگلیس افت 20 تومانی را تجربه کرد.

در پایان معاملات روز چهارشنبه یورو بر بهای 3965 تومان و پوند و درهم بر قیمت 5150 و 990 تومان آرام گرفتند.

دلار در روز پنجشنبه که اولین روز بهمن ماه بود 15 تومان دیگر افزایش یافت که این امر ناشی از افزایش حجم معاملات و تقاضا بود اما علی رغم این رشد تغییرات هفتگی دلار به 10 تومان افت رسید.

شایان ذکر است، دلار در حالی اولین ماه زمستان را سپری کرد که بازدهی این ارز در این ماه در کنار افزایش دامنه ی نوسانات منفی شد.

دلار که از تیر ماه تغییرات ماهانه اش مثبت به ثبت رسیده بود، در ماه گذشته با ثبت تغییراتی بین بهای 3595 تومان تا 3725 تومان، روندی منفی به جا گذاشت که این روند در نظر برخی از فعالان منطقی است و معتقد هستند با اجرایی شدن برجام دلار پتانسیل لازم برای افزایش قیمت را از دست داده است.

اما گروهی دیگر از سرمایه گذاران کاهش قیمت نفت را به نفع دلار دانسته و رشد متوالی دلار در سه روز گذشته، انتظار آنها را بر ادامه ی این روند بالا برده است.

انتهای پیام

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد