اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ضرورت توجه به نمایشگاه ها در مناطق آزاد

سایت طلا: رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان بیان کرد که توجه بیشتر بزرگان این صنف به نمایشگاه هایی مانند کیش موجب پیشرفت بیشتر این صنعت می شود.

مسعود ثانی رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان در گفت و گو با سایت طلا در خصوص اولین نمایشگاه طلا و جواهر کیش اظهار کرد: نمایشگاه بسیار خوبی با توجه به نیاز شدید برگزاری نمایشگاه در جزیره کیش، تصور برگزاری آن در این حد مطلوب را نداشتیم.

وی با ابراز تشکر از مسئولین برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر کیش تصریح کرد: در نمایشگاه طلا و جواهر تنها باید مصنوعات طلا و جواهر به نمایش درآید که متاسفانه نمایشگاه هایی که در تهران و اصفهان برگزار شدند بیشتر به ماشین آلات و ابزار ساخت طلا و جواهر بوده اما در این نمایشگاه، از مصنوعات طلا و جواهر استفاده شده که خیلی عالی بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان با درخواست از کلیه بزرگان این صنف برای همکاری بیشتر در برگزاری نمایشگاه های طلا و جواهر گفت: با وجود اینکه ما در کرمان تولید و ساخت مصنوعات طلا و جواهر را نداریم اما در نمایشگاه کیش شرکت کردیم تا موجبات دلگرمی میزبان و مسئولین برگزاری را فراهم آوریم که متاسفانه شهرهای بزرگی مانند اصفهان، تهران، تبریز، مشهد و یزد که حرف اول را در صنعت طلا می زنند در این نمایشگاه شرکت نکردند تا ما با حضور آنها دلگرم باشیم.

وی با بیان اینکه کرمان توان برگزاری نمایشگاه به دلیل عدم تولید را ندارد، افزود: توانستیم در نمایشگاه طلا و جواهر کیش غرفه داشته باشیم و ظرفیت ها و پیشرفت های این صنعت را به مردم نشان دهیم تا بدانند 90 درصد مصنوعات در داخل کشور تولید می شوند.

ثانی در رابطه با دیدگاه برخی بزرگان این صنف که نمایشگاه های طلا و جواهر باید در شهرهای مشخصی و در زمان معینی برگزار شوند، اظهار داشت: ما باید از طرف شهرهایی که قطب طلا در کشور هستند حمایت شویم تا بتوانیم نمایشگاه را در تمام شهرها علی رغم نبود تولید رواج دهیم و نمایشگاه طلا و جواهر منحصر به شهرهای اصفهان و تهران و دیگر شهرهای بزرگ نباشد اما میزبان بودن شهرهای کوچک برای شهرهای بزرگ هنوز جا نیفتاده که نیازمند حمایت بیشتر است.

وی در رابطه با پتانسیل های جزیره کیش برای برگزاری نمایشگاه گفت: به دلیل اینکه کیش یک منطقه آزاد است و خرید طلا و جواهر مالیات بر ارزش افزوده ندارد که امتیاز به حساب می آید، شهرهای بزرگ می توانند با احداث کارخانه ساخت مصنوعات طلا به صادرات و سرمایه گذاری در این خصوص اقدام کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمان در خصوص حضور کشورهای ایتالیا و ترکیه در اولین نمایشگاه طلا و جواهر کیش و برقراری ارتباط بین تجار این کشورها و اعضای صنف طلا و جواهر کشور گفت: من به شخصه احساس می کنم در ایران صنعت طلا و جواهر حرف اول را می زند و از قدمت بالایی در این باره برخوردار هستیم که می توانیم بیش از این با این کشورها رقابت داشته باشیم، ماشین آلات و ابزارهای تولید داخل با نمونه های خارجی خود رقابت می کنند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند که اگر ارتباطی نیز بین تجار و اعضای صنف طلا و جواهر کشور نیز برقرار شود بازهم ما در تولیدات داخلی مصنوعات طلا و جواهر حرف اول را می زنیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: باید تولیدکنندگان و مجریان چنین نمایشگاه هایی از طرف بزرگان و پیشکسوتان حمایت شوند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد