اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نظرسنجی کیتکو نشان داد:

اختلاف نظر کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بازار نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو نشان می دهد در حالی که پس از انتشار بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو قیمت جهانی طلا روندی نزولی را دنبال کرده، سرمایه گذاران بازار و کارشناسان اقتصادی در خصوص روند قیمت طلا در روزهای آینده اختلاف نظر دارند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، انتشار بیانیه نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا موجب شده تا قیمت طلا به پایین ترین سطح خود در 3 هفته اخیر برسد و بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باور باشند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش 272 سرمایه گذار در نظرسنجی آنلاین کیتکو شرکت کرده اند که از این تعداد 154 نفر معادل 57 درصد پیش بینی کرده اند قیمت طلا در هفته آینده افزایش خواهد یافت. 90 نفر معادل 33 درصد نیز اعلام کرده اند قیمت طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت و 28 نفر معادل 10 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

این در شرایطی است که کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در نظرسنجی کیتکو نظر دیگری داشته و با سرمایه گذاران هم نظر نبوده اند. از 36 کارشناس ارشد اقتصادی 17 نفر در نظرسنجی کیتکو شرکت کرده اند. از این تعداد نیز 10 نفر نعادل 59 درصد پیش بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش روبرو خواهد شد.

6 کارشناس اقتصادی معادل 35 درصد نیز به افزایش قیمت طلا رای داده اند و یک نفر معادل 6 درصد نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا در این مدت تغییر نخواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، به اعتقاد تحلیلگرانی که به کاهش قیمت طلا رای داده اند، مهمترین عامل کاهش قیمت طلا در روزهای آینده گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر است. پس از انتشار بیانیه فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افزایش چشمگیری روبرو شده و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

در حالی که به نظر می رسد سیاست های فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود، هنوز برخی از تحلیلگران و فعالان بازار طلا نسبت به بهبود قیمت امیدوار هستند. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 4 درصد کاهش داشته است. برخی تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله موجب افزایش احتمالی قیمت نفت و طلا خواهد شد.

انتهای پیام /

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد