اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند فرار سرمايه ها از آمريکا شدت گرفته است

به علت کاهش جذابیت اوراق قرضه آمریکا در پی کاهش سود آن ، بیشتر سرمایه داران آمریکایی ترجیح می دهند اوراق قرضه کشورهای اروپایی یا ژاپن را خریداری کنند که سود بیشتری دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از جام نیوز، به علت کاهش جذابیت اوراق قرضه آمریکا در پی کاهش سود آن ، بیشتر سرمایه داران آمریکایی ترجیح می دهند اوراق قرضه کشورهای اروپایی یا ژاپن را خریداری کنند که سود بیشتری دارد.
ادامه این روند باعث شده است که فرار سرمایه داران آمریکایی از کشورشان تشدید شود.


به گزارش خبرگزاری اسپوتینک از واشنگتن، برعکس آمریکا، برخی کشورهای اروپایی جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران دارند. چون اقتصاد این دست کشور ها بیشتر صادرات محور است در نتیجه برای جذب سرمایه بیشتر معمولا نسبت به آمریکا سود بیشتری برای اوراق قرضه خود در نظر می گیرند.


از این گذشته ، سرمایه داران آمریکایی با توجه به آنکه ارز دلار در اختیار دارند و با توجه به آنکه کشورهایی مانند ژاپن و منطقه یورو ارزش پول خود را در برابر دلار کاهش داده اند هنگام خرید اوراق قرضه کشورهای عضو منطقه یورو یا ژاپن سود بیشتری عایدشان می شود.


از همین رو برخی از اقتصاددانان و کارشناسان مسائل اقتصادی در آمریکا هشدار می دهند اگر کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه آینده خود تصمیم بگیرد نرخ بهره بانکی خود را افزایش دهد تمایل سرمایه داران آمریکایی برای خرید اوراق قرضه کشورهای اروپایی و ژاپن بیشتر خواهد شد. این کارشناسان می گویند در این حالت میزان صادرات کشورهای اروپایی و ژاپن نیز افزایش خواهد یافت امری که در نهایت به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.


شرکت اطلاع رسانی و تحلیل مسائل اقتصادی مورنینیگ استارMorningstar در این همین باره اعلام کرد از اول امسال تاکنون سرمایه گذاران حدود 64 میلیارد دلار از صندوق های سرمایه گذاری آمریکا خارج وحدود 158 میلیارد دلار در صندوق های سرمایه گذاری بین المللی سرمایه گذاری کرده اند. آلینا لامی کارشناس و کارگزار مسائل مالی همین شرکت می گوید اینکه سرمایه گذاران آمریکایی پول های خود را از صندوق ها وشرکت های سرمایه گذاری کشورشان خارج و در کشورهای اروپایی و ژاپن سرمایه گذاری می کنند حاکی از عمق نگرانی آنها درباره اقتصادی اقتصادی و مالی آمریکاست.


مایک مک گلاون کارشناس مالی شرکت پردازش دادهای مالیETF Securities در همین باره می گوید سرمایه ها از آمریکا به سوی کشورها و مناطقی فرار می کند که بانک مرکزی آمریکا سیاست بیش از پیش ملایمی در قبال آنها در پیش گرفته است.


برخی دیگر از کارشناسان می گویند درست است که نرخ رشد اقتصادی در آمریکا ظاهرا خوب است اما این واقعیت را نباید منتفی دانست که چشم انداز اقتصادی روشنی پیش روی آمریکا قرار ندارد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد