اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
نماینده کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران:

هرگونه افزایش هزینه های تولید، به رکود بازار مسکن سرعت می بخشد

نماینده کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با اشاره به افزایش عوارض ساخت و ساز و تاثیر آن بر سرمایه گذاری بخش ساختمان و بازار مسکن گفت: در شرایط رکودی فعلی باید ظرفیتها را به سمت و سویی ببریم که مانع افزایش هزینه های تولید ساختمان از جمله عوارض قانونی صدور پروانه و غیره شویم تا رکود بازار سنگین تر نشود.


حسام عقبایی افزود: افزایش عوارض ساختمانی آن هم در شرایطی که در رکود بازار به سر می بریم، مناسب نیست چرا که خود رکود وضعیتی است که باید تشویق های مالی از جمله معافیت های خاص را برای تولیدکنندگان و فعالان بازار در نظر بگیریم تا بتوانیم این دوره را با سرعت بیشتری سپری کنیم.


وی با تاکید بر آنکه وقتی هزینه های مضاعف را ایجاد می کنیم، خود به خود سرعت خروج از رکود را به تاخیر می اندازیم، گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود قرار دارد و باید برای بهبود این بازار و ثبات قیمت ها تدبیری اتخاذ شود و با اتخاذ تصمیماتی آن را تشدید نکنیم.


نماینده کمیسیون تخصصی مشاوران املاک اتاق اصناف ایران با بیان آنکه بازار مسکن در ماه مبارک رمضان با کاهش تحول همراه شد، افزود: البته این طبیعی است و هر سال در این ماه بازار راکدتر می شود اما در مجموع در ماههای آتی وضعیت بهتر شد، حتی در بازار اجاره نیز به یک ثباتی رسیده ایم و موج حباب گونه اجاره بهای تیرماه فروکش کرده و هم اکنون بازار تقریبا در آرامش بسر می برد.



** دریافت مالیات از اجاره املاک
عقبایی با اشاره به تاکید رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی بر الزام مالکان به پر کردن اظهار نامه مالیاتی، گفت: همزمان با افزایش سهم مالیات در ترکیب درآمد های دولت و تلاش سازمان امور مالیاتی برای تحقق بیشتر درآمدهای مالیاتی، این سازمان از جدیت خود در وصول مالیات بر اجاره املاک تجاری، اداری و مسکونی خبر داده که این موضوع جدیدی نیست و مالیات بر خانه های استیجاری از گذشته بوده و خانه های مسکونی بالای 150 متر قبلا هم مالیات پرداخت می کرده اند و الان بر آن تاکید شده است.


وی افزود: با اینکه برخی فعالان بازار مسکن، دریافت مالیات از املاک مسکونی را موجب افزایش اجاره خانه ارزیابی می کنند و بر این باورند که در شرایط فعلی نباید این مالیات اخذ شود اما به نظر می رسد سازمان امور مالیاتی در رابطه با وصول این مالیات جدی است و برای اثبات جدیت خود دریافت این مالیات را از تهران شروع کرده است.


لازم به ذکر است؛ عوارض ساخت و ساز در تهران بر ساس بخشنامه ای ابلاغی، از نیمه خرداد سالجاری حداقل 10 تا 15 درصد افزایش یافت که به اعتقاد فعالان بازار مسکن این افزایش بر کاهش میل به سرمایه گذاری در این حوزه و نیز بازار ساختمان در تهران تاثیرگذار خواهد بود.


همچنین؛ حسین بنی صفار رییس سازمان امور مالیاتی تهران با بیان آنکه در تهران مالکان املاک مسکونی اجاری تا 150 متر معاف از مالیات هستند، افزود: با این حال همه مالکان املاک اجاره ای؛ چه مسکونی و چه تجاری و اداری باید اظهارنامه مالیاتی ارایه دهند تا بتوانند از این معافیت استفاده کنند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد