اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
خسروتاج تاکید کرد

تجدیدنظر در مالیات اصناف

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: بنده نیز موافق افزایش دریافت مالیات از اصناف نیستم که این موضوع باید مورد تجدید‌نظر قرار گیرد.

مجتبی خسروتاج در سومین اجلاس دور ششم اتاق اصناف ایران با بیان این‌که با توجه به تغییر شرایط تجارت و روند رو به رشد تجارت مجازی باید اصناف خود را با این تغییرات هم‌راستا کنند تا دچار مشکل نشوند، افزود: برای سامان‌دادن نظام صنفی اقدامات زیادی باید انجام شود و در این زمینه در رابطه با بهداشت و موضوعات سلامت و مسائل شهری با مراکز مربوطه مذاکراتی خواهد شد.

وی افزود: نظام تجاری در آستانه یک تحول است که مطمئنا واحد‌های نظام صنفی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خسروتاج در عین حال بیان کرد: با توجه به رشد تجارت و خرید و فروش مجازی باید اصناف خود را با این تغییر هماهنگ کنند تا بتوانند در بازار‌ها حضوری پایدار داشته باشند.

در این مراسم علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که تاختن بر مجموعه اصناف جهت دریافت مالیات ظلمی بزرگ است، تاکید کرد: طبق آمار رسمی در بخش واردات نزدیک به 18 میلیارد دلار قاچاق داشتیم و در بخش صادرات این رقم در حدود هفت میلیارد دلار است و به گفته‌ی مسوولان مربوطه 12 میلیارد دلار مالیات خاکستری است که دست دولت به آنها نمی‌رسد.

رییس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این‌که گلایه اصلی من از مجلس است چرا که آنچه به عنوان قانون در مجلس وضع شده در جهت بنگاه‌های صنفی و صنعتی نبوده و نمونه بارز آن قانون صنفی است، گفت: تمام قوانین در مجلس مصوب شده که باید مورد تجدید‌نظر قرار گیرد.

فاضلی با تاکید بر این‌که دست رد زدن و شرکت ندادن مردم در مسائل اقتصادی به مد روز تبدیل شده، تصریح کرد: افزایش مالیات در اقتصاد سرتا پا رکود عاقلانه نیست .

وی با بیان این‌که امروز نباید توقع داشته باشیم همه مشکلات یک شبه حل شود، افزود: سیاست‌های دولت و مجلس باید در جهت رونق‌بخشیدن به کسب‌وکار باشد که متاسفانه این موضوع حس نمی‌شود و حرکت در این زمینه بسیار کند است.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که دست دولت از نظام اقتصادی کوتاه نشده بیان کرد: لوایحی که به مجلس ارائه می‌شود لوایح مردم‌محور نیست و این در حالی است که باید نهاد مردمی در آنها نقش داشته باشد و نمونه این مثال بحث مالیات است.

فاضلی در ادامه با بیان این‌که دولت تدبیر و امید توانست نرخ تورم را کاهش دهد و ثبات را به بازار برگرداند، اظهار کرد: در گذشته دولت شیطنتی انجام داده و به هر عنوان این مسائل را به گردن بازاریان می‌انداخت. اما در طول دولت یازدهم رشد اقتصادی ما بسیار خوب بود و بنده نیز همین‌جا تاکید می‌کنم که از دولت حمایت کرده و پشت سر دولت ایستاده‌ایم.

رییس اتاق اصناف ایران با بیان این که اصناف یک نهاد مردمی است که از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند، گفت: این در حالی است که اکثر کارخانه‌های بزرگ که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند در سال‌های گذشته ورشکست شدند و به عنوان مثال در این زمینه می‌توان به یکی از کارخانجات اشاره کرد که در سال 1391 از بودجه عمومی کشور 1000 میلیارد تومان پول به آن تزریق شد.

تفاهم‌نامه‌ای بین علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران، علی تعقلی مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و یدالله صادقی رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران به امضاء رسید که این تفاهم‌نامه در اجرای بهتر سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های راهبردی در حوزه اصناف و تعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک با تشکل‌های صنفی به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه‌گذاری در اصناف با اولویت صنوف تولیدی است.

گفتنی است؛ مدت اعتبار این تفاهم‌نامه دو سال است که براساس آن صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک متعهد است برای بنگاه‌های صنفی در مناطق غیرمحروم معادل 70 درصد اصل و سود تسهیلات و در مناطق محروم معادل 85 درصد اصل و سود تسهیلات دریافتی تا سقف 10 میلیارد ریال ضمانت‌نامه صادر کند.

صندوق مذکور همچنین متعهد است تمهیدات لازم را برای بهره‌مندی اصناف از تسهیلات این تفاهم‌نامه به گونه‌ای تنظیم کند که در هیچ حالتی نرخ و شرایط صدور ضمانت‌نامه فراتر از نرخ و شرایط سایر صنایع کوچک و متوسط نباشد.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد