اونس طلا2342.21
مظنه14,916,000
18 گرم3,443,300
ارزش سکه33,605,748
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سالانه دو تن طلا از معدن ساری گونی قروه استخراج می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بهر برداری از معدن ساری گونی قروه در جنوب شرقی استان کردستان در سه ماه آینده، سالانه حدود دو تن طلا از این معدن استخراج می شود.


محمدرضا نعمت زاده که روز یکشنبه به همراه کاروان تدبیر و امید به استان کردستان سفر کرده است، در بازدید از این معدن افزود: ساری گونی از معادن خالص و ارزشمند طلا با عیار 1.6 در هزار است.

وی بیان کرد: این معدن جزو پروژه های مشترک سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بوده که سهم سرمایه گذاری قزاقستان 70 درصد و سهم ایران 30 درصد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روند پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرد و افزود: در صورت بهره برداری از فاز دوم این پروژه این میزان تولید طلا با خلوص 80 درصد افزایش دو برابری خواهد داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه اکتشافات در معادن استان گفت: کردستان از مخازن طلای خوبی برخوردار بوده و دو معدن طلای دیگر در این استان در حال اکتشاف است.

نعمت زاده با بیان اینکه شهرستان قروه به داشتن سنگ مرمر معروف است، افزود: امید است در آینده نزدیک این شهرستان به قطب تولید مواد معدنی تبدیل شود.

وی ادامه داد: در زمینه اکتشاف معادن، فرآوری و صادرات محصولات معدنی از سرمایه گذاران این بخش حمایت می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی گفت: اعطای برخی مشوق ها شامل معافیت 10 ساله از پرداخت مالیات و پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران جزو قوانین جاری کشور است.

وی نسبت به رفع محرومیت ها از کردستان ابراز امیدواری کرد و گفت: محرومیت کردستان به دلیل مرزی بودن این استان مربوط به گذشته بوده اما در زمان حاضر برخی پروژه های در حال اجرا می تواند مشکل محرومیت این استان را مرتفع کند.

نعمت زاده افزود: پروژه تولید فولاد با مشارکت 80 درصدی بخش خصوصی و ظرفیت تولید سالانه یک و نیم میلیون تن از جمله طرح های در دست اجرا به شمار می رود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد