اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سایت طلا : دلار در روزهای اخیر با افزایش تقاضا و رشد قیمت درهم از کف قیمتی سال 94 بالا آمد و وارد کانال 3300 تومان شد.

به گزارش سایت طلا، دلار در روز گذشته بعد از 2 هفته نوسان در زیر مرز 3300 تومان، مجدداً وارد این کانال قیمتی شد و رشد 18 تومانی را تجربه کرد که فعالان افزایش فعالیت بازیگران آتی، رشد قیمت درهم، تقویت تقاضای دلار در کشور همسایه را زمینه ساز این امر دانستند.

البته افزایش عرضه توسط صرافی بانکها مانع از این رشد قیمتی شد.

رشد 36 تومانی دلار داخل در ظرف سه روز گذشته در حالی بود که ارزش این ارز در ابتدای هفته ی گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفت و حتی به کف قیمتی سال 94 نیز رسید.

بر اساس این گزارش، شاخص بازار ارز که هفته ی منتهی به 29 خرداد ماه را با افت 24 تومانی سپری کرده بود، در اولین روز هفته نیز 7 تومان دیگر کاهش یافت تا به قیمت 3272 تومان دست یابد. بهایی که از 15 فرودین ماه سال جاری برای این ارز بی سابقه بود.

عدم تقاضا در سایه ی انتظار برای مشخص شدن نتیجه ی مذاکرات و افت قیمت درهم زمینه ای شد تا دلار افت قیمت را شاهد باشد. در این روز یورو و پوند نیز کاهش قیمت را تجربه کردند.

در پایان معاملات روز شنبه ارزش پوند و یورو بر بهای 5185 و 3710 تومان و درهم امارت به 894 تومان قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید، در سومین روز هفته در سایه ی عوامل کاهشی شاخص بازار ارز با 11 تومان کاهش به قیمت 3261 تومان رسید. تا بهای این ارز به کمترین قیمت در 89 روز گذشته برسد.

افت دلار در این روز در حالی بود که اختلاف نرخ خرید و فروش ارز همچنان 10 تا 15 تومان بود. در گذشته زمانی که دلار در مسیر کاهشی قرار می گرفت اختلاف نرخ خرید و فروش ارز نیز افزایش می یافت که محقق نشدن آن در روزهای اخیر نشان از اطمینان فعالان به قیمت های بازار و عدم امیدواری آنها نسبت به رشد دلار در کوتاه مدت است.

در روز دوشنبه ارزش یورو قدری افزایش یافت اما پوند و درهم امارات با کاهش قیمت روبرو شدند.

در روز سه شنبه ارزش دلار 6 تومان افزایش یافت و این در حالی است که نرخ رسمی این ارز نیز با افزایش همراه شد تا شکاف بین این دو ارز به 347 تومان برسد.

با قرار گرفتن دلار در مسیر کاهشی و و ثبت افتهای بی سابقه سبب شد تا با متضرر شدن بخشی از فعالان، آنها فعالیت خود را متوقف و تنها نظاره گر بازار و روند دلار باشند که البته نزدیک شدن به زمان معلوم شدن نتیجه ی مذاکرات نیز تمایل معامله گران را کاهش داد.

روز سه شنبه قیمت یورو و پوند انگلیس در مسیر کاهشی قرار گرفت ودر پایان این روز ارزش آنها بر بهای 3685 و 5150 تومان قرار گرفت. درهم امارات نیز بر قیمت 891 تومان بسته شد.

بر اساس گزارش سایت طلا، روز چهارشنبه نیز دلار برای دومین روز پیاپی رشد قیمت را تجربه کرد که افزایش تقاضا ی معامله گران که فکر می کردند دلار به کف قیمتی رسیده، با خریدهای ارزی خود زمینه ی افزایش قیمت دلار را فراهم کردند.

البته در تقویت دلار کاهش حجم عرضه و رشد قیمت حواله درهم در بازار دبی نیز نقش داشتند.

در روز چهارشنبه یورو و پوند نیز نوسانهای افزایشی را تجربه کردند و با رشد 10 تومانی بر بهای 3695 و 5160 تومان قرار گرفتند.

افزایش دلار در این روز در حالی بود که برخی از معامله گران آن را موقتی دانسته و معتقد بودند با فروش ارزهای خریداری شده مجدداً دلار افت بها را تجربه خواهد کرد.

دلار در روز پنج شنبه تغییر 10 تومانی افزایشی و بهای 3285 تومانی را شاهد بود که یورو نیز نوسان افزایشی را تجربه کرد و با بهای 3702 تومان به فروش رسید.

بازار ارز علی رغم افزایش هفتگی، ماه خرداد را نیز با کاهش قیمت سپری کرد تا ششمین ماه متوالی کاهشی برای این ارز به ثبت برسد. ارزش دلار در این مدت از 3555 تومان به 3272 تومان تقلیل یافت که البته در سه ماه ابتدایی سال 94 دامنه ی تغییرات دلار نیز کاهش یافت.

روند نزولی دلار و آرام گرفتن نوسانات آن به سیاستهای بانک مرکزی مربوط می شود. اتخاذ مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها و ایجاد سامانه ی سنا برای اعلام نرخ ارز، تقویت سمت عرضه با حضور صرافی بانکها و دید مثبت فعالان به نتیجه مذاکرات هسته ای در شکل گیری سیر نزولی دلار نقش داشتند.

ریزش دلار علی رغم تغییرات هفتگی سبب شده تا جایگاه دلار به عنوان یک کالای سرمایه ای متزلزل و سرمایه ها از این بازار خارج شود که در صورت به وقوع نپیوستن محرکی افزایشی، افت دلار با شیبی ملایم تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد