اونس طلا2372.89
مظنه15,056,000
18 گرم3,475,600
ارزش سکه33,921,168
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ورود به وین درجمع خبرنگاران گفت: با هدف رسیدن به یک توافق که منافع و حقوق مردم ایران در آن رعایت شده و برای همه دنیا توافق خوبی باشد، به وین آمده ایم.


«محمدجواد ظریف» امروز در وین افزود: مطمئن هستیم که اگر طرف مقابل آمادگی این را داشته باشد که حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد ، وظایف خودش را انجام دهد، یعنی تحریم ها را بردارد و همزمان با اقدامات ایران، اقدامات خودش را انجام دهد و زیاده خواهی نکند، حتما به یک توافقی می رسیم که به نفع همه خواهد بود.

ظریف با بیان اینکه ما با این دید به وین آمده ایم، گفت: البته زمان مهم نیست و تنها رسیدن به توافق خوب مهم است و اینکه به یک نتیجه مناسب برسیم.

وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر پایبندی طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته ای به تعهداتش تاکید کرد.

محمدجوادظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است که شرط رسیدن به توافق خوب آن است که ایران به تعهدات بیانیه لوزان پایبند باشد،گفت: در لوزان نسبت به راه حل ها تفاهم کردیم و در مورد آن راه حل ها کار را ادامه می دهیم. آنچه که ضروری هست آن است که طرف مقابل واقعیت ها را بپذیرد و براساس واقعیت ها به پیش برود و بر همان اساس تعهدات خودش را انجام دهد.

ظریف تاکید کرد: این تعهدات شامل برداشتن کلیه تحریم ها و متوقف کردن همه قطعنامه های شورای امنیت است و ما نیاز داریم به صورت جدی این تعهد را در طرف مقابل ببینیم.جمهوری اسلامی ایران کاملا به تعهدات خودش پایبند است و کار را به پیش می برد.

وزیر خارجه ایران پس از پیوستن به تیم مذاکره کننده ایرانی که از دوهفته پیش در وین بسر می برند، قرار است پیش از ظهر امروز با جان کری وزیر خارجه امریکا نیز که اواخر شب گذشته وارد وین شده است دیدار و گفت وگو کند.

وزیران خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز طی امروز وفردا وارد وین می شوند.

هشتمین دور رایزنی‌های هسته‌ای در راستای نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد