اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
تحلیل‌گر ارشد «سیتی‌گروپ» توضیح می‌دهد:

چرا فدرال‌رزرو از افزایش نرخ بهره می‌ترسد؟

ویلیام لی، رئیس بخش آمریکای شمالی در شرکت خدمات بانکداری «سیتی گروپ»، طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» درباره دلایل تردید فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره آمریکا سخن گفت.


ویلیام لی در گفت‌وگو با تلویزیون «سی‌ان‌بی‌سی» اظهار کرد: نگرانی‌ها درباره عدم وجود نقدینگی در بازارهای درآمد ثابت، هرگونه اقدامی از جانب فدرال رزرو را تا‌ آینده نزدیک به تعویق می‌اندازد.

لی در توضیح سخنانش گفت:‌ در واقع دلیل اقدام بانک مرکزی آمریکا این است که می خواهد تمام بازارها را آسوده خاطر کنند که افزایش نرخ بهره را به آرامی و با احتیاط انجام خواهند داد.

وی در رابطه با ضررهایی که پس از بحران مالی متوجه بازار آمریکا شد، ادامه داد: توانایی ما برای بازیابی بازار در حال حاضر به مراتب کمتر از سابق است. بنابراین با رشد صندوق‌های قابل معامله در بورس و تقاضای مردم برای نقدینگی، وقتی نرخ بهره به آرامی افزایش یابد، واکنش بازار اوراق نیز ملایم خواهد بود؛ چراکه راه پر دست‌اندازی در پیش است.

رئیس بخش آمریکای شمالی در شرکت خدمات بانکداری «سیتی گروپ» ادامه داد: پیش‌بینی قبلی من برای افزایش نرخ بهره ماه دسامبر 2015 بود اما الآن فکر می‌کنم این اتفاق در ماه سپتامبر بیفتد؛ چرا که فدرال رزرو مشتاقانه می‌خواهد نرخ بهره را از صفر افزایش دهد. اما آنها مجبورند این کار را با ملایمت انجام دهند چرا که باور دارند بازار ظرفیت هرگونه افزایش ناگهانی را ندارد.

البته لی تنها کسی نیست که چنین عقیده‌ای دارد. بعد از آنکه کمیته بازار آزاد فدرال هفته گذشته نرخ بهره را افزایش نداد، پیتر بوکوار، مدیر عامل «لیندزی گروپ» خاطر نشان کرد که فدرال رزرو «باز هم به هر نحوی زمان افزایش نرخ بهره را به تعویق می‌اندازد؛ شاید به خاطر اوضاع نابه‌سامان یونان باشد.» تردیدی نیست که بحران بدهی یونان و مذاکرات طولانی و بی‌حاصل آنها با وام دهندگان بسیاری از سرمایه‌گذاران و بازارها را معلق نگه داشته است. زیرا کسی از آثار بالقوه نتایج احتمالی گفت‌وگوها خبر ندارد.

اقتصاددان «سیتی گروپ» تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که فدرال رزرو در بالا بردن نرخ بهره عجله نمی‌کند، تسری نوسانات بازار اوراق به بازار سرمایه است. با توجه به اینکه نرخ بهره از سال 2008 در حد صفر مانده (طولانی ترین دوران تاریخ) بازار سرمایه تقریباً سرمایه‌گذاری مطمئن و امنی بوده است.

ویلیام لی تأکید کرد: فکر کنم بازار سرمایه جایی است که مردم برای نقدینگی به سراغ آن می‌روند.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد