اونس طلا2414.52
مظنه14,476,000
18 گرم3,341,700
ارزش سکه32,614,428
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

ظريف با سه همتاي اروپايي در لوکزامبورگ ديدار مي‌کند

یک منبع اروپایی روز یکشنبه اعلام کرد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در لوکزامبورگ با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خود و همچنین فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در چارچوب مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، این منبع با اشاره به حضور لوران فابیوس، فیلیپ هاموند و فرانک والتر اشتاینمایر وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان در این نشست افزود: این نشست یک نشست سیاسی در چارچوب مذاکرات جاری درباره برنامه هسته‌ای ایران، پیش از برگزاری دور نهایی خواهد بود.
این دیدار در حاشیه نشست ماهانه وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برگزار خواهد شد.
ایران و گروه پنج به علاوه یک (چین، آمریکا،‌ فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان) از بیست ماه پیش سرگرم مذاکره و رایزنی هستند. توافق‌نامه نهایی که طرف‌های درگیر امیدوارند تا سی‌ام ژوئن آینده به نتیجه برسد، قرار است تاکیدی باشد بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران که در ازای آن تحریم‌های بین‌المللی ضد این کشور لغو خواهد شد.
فابیوس همچنین قرار است دیداری دوجانبه با ظریف داشته باشد.
وی که هم اکنون در اسرائیل به سر می‌برد، پیشتر گفته بود در برابر ایران نهایت جدیت را نشان خواهد داد.
وی در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که مخالف هر گونه توافق هسته‌ای با ایران است افزود: اگر قرار باشد توافق‌نامه‌ای حاصل شود، این توافق‌نامه باید محکم و قابل راستی‌آزمایی باشد.
کارشناسان هر دو طرف به منظور فراهم آوردن مقدمات دور نهایی این گفتگوها که تاریخ و محل آن هنوز مشخص نشده است، از اوایل ژوئن در وین گردهم آمده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد