اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سردی قیمت در بازارهای جهانی طلا

سایت طلا : قیمت طلا امروز سه شنبه به علت گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا تا اواسط سال 2015 میلادی با افت اندکی روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود اوضاع بازار اشتغال و کاهش نرخ بیکاری موجب شده تا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر از قبل شود.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با اندکی کاهش روبرو شده و به کمتر از 1163 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در 11 سال گذشته قرار دارد.

فدرال رزرو آمریکا از دسامبر 2008 میلادی تاکنون نرخ بهره را نزدیک به صفر ثابت نگه داشته و از سال 2006 میلادی نیز نرخ بهره را افزایش نداده است. به اعتقاد تحلیلگران، افزایش نرخ بهره می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

ویکتور تیان پیریا تحلیلگر ارشد موسسه ای ان زد استرالیا تاکید کرد که قیمت طلا همچنان تحت تاثیر گزارش وزارت کار آمریکا قرار دارد.

برخی تحلیلگران نیز بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1150 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افت شدیدی روبرو خواهد شد./م


انتهای پیام



خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد