ماجرای چمدان‌هایی که از ترکیه به ایران نرسید

در هفته‌های اخیر، موج گلایه‌هایی از سوی مسافران ترکیش ایرلاینز به دلیل عدم تحویل به موقع چمدان‌های‌شان در ایران به راه افتاده است؛ مشکلی که سازمان هواپیمایی وعده داده با همکاری ترکیش، طی چند روز آینده برطرف شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،در روزهای گذشته مسافران خطوط هوایی ترکیش ایر در ایران با دلخوری از تاخیر چندروزه در تحویل چمدان‌های خود مواجه شده‌اند؛ موضوعی که واکنش‌های فراوانی را در فضای مجازی و تماس‌های متعدد با سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال داشته است.

این مشکل عمدتاً پس از آن شدت گرفت که به دلایل مدیریتی و افزایش تعداد پروازها، بار بسیاری از مسافران به موقع انتقال نیافت و قرار شد با چند روز تاخیر به آن‌ها برسد.

بر اساس اطلاعیه‌های غیررسمی، ازدحام بی‌سابقه پروازها و تغییر نوع هواپیماهای ترکیش ایر به ایران باعث شد ظرفیت حمل بار با محدودیت مواجه شود و بخشی از چمدان‌ها از چرخه پروازها جا بماند. البته سابقه چنین اتفاقی به ماه‌های قبلی هم برمی‌گردد؛ چنان که آذر سال گذشته نیز برخی پروازها با تاخیر جدی در تحویل بار مسافران روبه‌رو شده بودند.

این بار نیز مسافرانی که روزها منتظر رسیدن وسایل خود مانده‌اند، ضمن اعتراض به بی‌اطلاعی و عدم اطلاع‌رسانی دقیق، خواستار رسیدگی فوری مسئولان شده‌اند. مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری وعده داده‌اند با مذاکراتی که با مقامات ترکیش ایر انجام شده، این بحران تا پایان هفته آینده رفع و شرایط به روال عادی باز خواهد گشت.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی مهدی رمضانی، دلیل این اختلال را تغییر هواپیماهای ترکیش ایر و محدودیت ظرفیت اعلام کرد و تأکید کرد به زودی مشکل برطرف می‌شود.

او همچنین یادآوری کرد براساس حقوق مسافران، شرکت‌های هواپیمایی موظفند در صورت هرگونه تاخیر یا عدم تحویل بار، از پیش به مسافران اطلاع بدهند و پیگیری لازم را انجام دهند.

گفتنی است این وعده‌ها در حالی مطرح می‌شود که تعداد زیادی از ایرانی‌ها چشم انتظار تحویل چمدان‌هایشان، پیگیر برقراری نظم مجدد در خدمات بار هوایی هستند.