اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آلوده ترین میوه دنیا که ایرانی ها زیاد می خورند

این میوه خوشمزه که در کشور ما بسیار هم پرطرفدار و مورد مصرف است محصولی است که در گروه آلوده ترین میوه ها در بالاترین رتبه لیست قرار دارد.

به گزارش سایت طلا،میوه ها و سبزیجات اجزای کلیدی یک رژیم غذایی سالم هستند، پس باید از سلامت این گروه از مواد غذایی مطمئن شد، یعنی میوه و سبزیجاتی که تهیه می کنیم بایستی عاری از هر نوع آلودگی و آفت کش ها باشد.

طبق گزارشات EWG، امسال 75 درصد از کل محصولات تازه نمونه برداری شده دارای بقایای آفت کش های بالقوه مضر هستند که این میزان در برخی از محصولات بیشتر است.

به گفته مرکز جهانی کنترل و پیشگیری از بیماری، برخی آفت کش ها در مطالعات انسانی با مشکلاتی از جمله سقط جنین، نقایص مادرزادی، و ناتوانی های یادگیری یا رشد در کودکان مرتبط هستند، بنابراین توجه به این مسئله، اهمیت ویژه ای دارد.

میوه ها و سبزیجات دارای بیشترین میزان آفت کش
در میان میوه و سبزیجاتی که مدام مورد استفاده قرار میگیرند، برخی میزان بیشتری از آفت کش ها را به خود جذب کرده و خطرناک ترند که توت فرنگی در میان آنها، رتبه اول را بخود اختصاص داده است. توت فرنگی و اسفناج دو جایگاه اول فهرست امسال را به خود اختصاص دادند و به ترتیب در رتبه های 1 و 2 قرار گرفتند. و انگور از رتبه 8 لیست در سال 2023 به رتبه 4 در سال 2024 رسیده است.

با لیست 12 میوه و سبزی دارای بیشترین میزان آفت کش در سال جاری آشنا می شوید که به شرح زیر است:

توت فرنگی
اسفناج
کلم
انگور
هلو
گلابی
شلیل
سیب
فلفل دلمه ای و تند


گیلاس
بلوبری
لوبیا سبز

راه حل چیست؟ چطور میتوان این محصولات را سالم تر مصرف کرد؟
بهترین راه حل، شستشوی صحیح این دسته از مواد غذایی است که با رعایت نکات زیر، تا حد قابل توجهی میتوانید از پاسکازی آنها از آلودگی مطمئن شوید.

محصول را چند دقیقه ای داخل آب سرد و نمک حل شده در سینک نگه دارید.

با استفاده از یک حوله کاغذی تمیز، تمام کثیفی ها و… را از محصولات پاک کنید. برخی از افراد برای انجام این مرحله از یک برس تمیز که مخصوص تمیز کردن میوه و سبزیجات است استفاده می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد