اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آخرین فرصت برای تعویض شناسنامه های قدیمی+ مدارک لازم و هزینه

شناسنامه مدرکی است که همچنان در جاهای مختلف به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از خداحافظی با کارت‌های ملی قدیمی حالا نوبت به تعویض شناسنامه‌های قرمز رنگ رسیده است.

شناسنامه مدرکی است که همچنان در جاهای مختلف به کرات مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از خداحافظی با کارت‌های ملی قدیمی حالا نوبت به تعویض شناسنامه‌های قرمز رنگ رسیده است.

تعویض شناسنامه‌های معروف به شناسنامه‌های جلد قرمز، یکی از برنامه‌ها و اهداف سازمان ثبت احوال در سال جدید است که به گفته هاشم کارگر، رئیس این سازمان ضرورت دارد تا پایان سال آینده جمع‌آوری شوند. به گفته رئیس سازمان ثبت احوال، این شناسنامه‌ها محل اشکال هستند و می‌توانند از آن سوء استفاد کنند و امکان جعل آن وجود دارد.

پیش از صحبت‌های رئیس سازمان ثبت احوال نیز عده‌ زیادی که دارای شرایط لازم بودند به دلایل مختلف اقدام به تعویض شناسنامه‌ می‌کردند و در این فرآیند شناسنامه‌های قدیمی خود را کنار می‌گذاشتند، اما با این حال طبق گفته هاشم کارگر، همچنان ۳۴ میلیون شناسنامه جلد قرمز در کشور وجود دارد که صاحبان آن باید هر چه سریعتر این شناسنامه‌ها را تعویض کنند.

مدارک مورد نیاز برای تعویض شناسنامه‌

دارندگان شناسنامه‌های قدیمی برای تعویض شناسنامه های خود باید اصل شناسنامه قدیمی خود به همراه ۲ قطعه عکس جدید با زمینه سفید را همراه داشته باشد.

در صورتی که تغییری در مشخصات هویتی رخ داده باشد (نظیر تغییر نام یا نام خانوادگی)، ارائه مدارک مرتبط با آن تغییرات نیز الزامی است. به همراه داشتن شماره ملی پدر، مادر، همسر و فرزندان برای تکمیل فرم‌های مربوطه ضروری است. در صورتی که ازدواج یا طلاق در شناسنامه فعلی ثبت نشده ارائه اصل سند ازدواج و طلاق نیز لازم خواهد بود.

همچنین اخذ درخواست تعویض شناسنامه صرفاً در دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال انجام می‌شود.

هزینه تعویض شناسنامه‌ چقدر است؟

هزینه تعویض و صدور شناسنامه در سال جدید هنوز اعلام نشده و با همان تعرفه‌های سال گذشته صورت می‌گیرد. تعرفه تعویض شناسنامه در سال ۱۴۰۲، ۵۰ هزار تومان بوده است. چنانچه برای دومین یا سومین بار بخواهید شناسنامه خود را تعویض کنید باید به ترتیب ۱۰۰ و ۱۵۰ هزار تومان بپردازید. از مرحله سوم به‌ بعد هزینه صدور شناسنامه به ۳۵۰ هزار تومان می‌رسد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد