اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معلمان خانه‌دار می‌شوند+ جزییات

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه قرارگاه ویژه تأمین مسکن معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده است، گفت: ۱۵۰۰۰ مسکن ویژه فرهنگیان ساخته می‌شود.

به گزارش سایت طلا، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه قرارگاه ویژه تأمین مسکن معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شده است، گفت: ۱۵۰۰۰ مسکن ویژه فرهنگیان ساخته می‌شود.

«محسن احمدی» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، جهش تولید همراه با رسیدن به سود پایدار و باکیفیت و استمرار و ارتقای روند سودآوری را اولویت‌های مهم صندوق در سال جدید برشمرد.

توقف فعالیت شرکت‌های زیان‌ده

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، فرصت سه ماهه داده شده به شرکت‌های زیان‌ده جهت برون‌رفت از زیان و رسیدن به سودآوری را یادآور شد و گفت: در سال جدید نباید در هیچ‌کدام از زیرمجموعه‌های صندوق، شرکت زیان‌ده داشته باشیم و شرکت‌ها موظف‌اند از همه ابزارها جهت رسیدن به سودآوری استفاده کنند، در غیر این صورت ادغام، تجمیع یا توقف فعالیت در انتظار شرکت‌های زیان‌ده خواهد بود.

وی با اشاره به مأموریت‌های کلان صندوق، به ضرورت افزایش سودآوری به منظور ارتقاء ارزش دارایی‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های اقتصادی تأکید کرد و گفت: در همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه باید ضمن سودآوری پایدار و ارزشمند، در مسیر خلق منابع پایدار و اطمینان‌بخش حرکت کنیم.

احمدی یکی دیگر از راهبردهای صندوق ذخیره را ورود به حوزه‌های زودبازده و سودآور مانند بخش معدن ذکر کرد و افزود: با وجود تنوع فعالیت صندوق در بخش‌های مختلف، در نظر داریم وارد حوزه‌هایی شویم که از نظر بازدهی و سودآوری مزیت و جذابیت دارند.

ساخت ۱۵ هزار مسکن

مدیرعامل صندوق ذخیره به تشکیل "قرارگاه ویژه تأمین مسکن معلم" در صندوق اشاره کرد و گفت: این قرارگاه در اردیبهشت‌ماه شروع به کار می‌کند و انتظار داریم با چالاکی و سرعت عمل بالا در زمینه ساخت و تولید مسکن فرهنگیان طبق برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات مؤثر و ملموس انجام دهد و در فاز نخست ساخت حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه بانک سرمایه از پشتوانه فرهنگیان و نظام آموزشی برخوردار است، تأکید کرد: اگر اعتمادسازی صورت پذیرد و بانک سرمایه مجدد اعتبار واقعی خود را به دست آورد و فرهنگیان بانک سرمایه را برای فعالیت‌های بانکی و دریافت حقوق انتخاب کنند، اتفاقات مثبت و کم‌نظیری را شاهد خواهیم بود و می‌توان با رسوب منابع، عمده مشکلات شرکت‌های تابعه صندوق را رفع کرد.

احمدی یکی از سیاست‌ها و راهبردهای مهم را شفافیت و نظارت بر فعالیت‌های صندوق برشمرد و گفت: امسال با نظام‌مند کردن سیستم نظارت و یکپارچه سازی در بخش‌های تابعه صندوق و همچنین با به‌کارگیری ابزارهایی نظیر هوش تجاری (BI)، صندوق به سمت نظارت هوشمند گام برمی‌دارد.

وی یادآور شد: کسانی که با سلامت، پاکدستی و مسئولیت‌پذیری مأموریت‌های اصلی محوله را به انجام می‌رسانند مشکلی برای ادامه فعالیت در صندوق نخواهند داشت، اما انتصاب‌های سفارشی و غیرتخصصی پذیرفته نیست و مدیران شایسته، متخصص و باانگیزه جایگزین خواهند شد.

احمدی با تاکید بر اجرای صحیح، هدفمند و دقیق طرح ارزش مالکانه، این موضوع را یکی از مطالبات و خواسته های به حق فرهنگیان عنوان کرد.

بورسی شدن شرکت‌های صندوق ذخیره

وی افزود: در سال جدید، بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و دنبال خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی اکثر شرکت‌ها و پروژه‌های در دست اجرای صندوق را تامین مالی بیان کرد و گفت: در سال جدید، استفاده از ابزارها و روش‌های گوناگون جهت تامین مالی و بکارگیری منابع ارزان قیمت به طور جدی هدف‌گذاری شده است.

احمدی، صندوق ذخیره فرهنگیان را صندوقی بین‌نسلی و متعلق به آحاد جامعه فرهنگیان کشور دانست که باید برای نسل‌های بعدی به خوبی محافظت شود، لذا باید بسترهای مناسب برای پرورش مدیران جوان و کارآمد با اولویت جذب فرزندان نخبه و تحصیل‌کرده متخصص از میان خانواده معلمان در دستور کار قرار گیرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد