اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۶ مرجع تقلید مبلغ فطریه ۱۴۰۳ را اعلام کردند

مراجع اعظام تقلید در حالی که ماه رمضان به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و در آستانه عید سعید فطر قرار داریم، مبلغ فطریه سال ۱۴۰۳ را برای مقلدین خود اعلام کرده اند.

مراجع اعظام تقلید در حالی که ماه رمضان به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و در آستانه عید سعید فطر قرار داریم، مبلغ فطریه سال ۱۴۰۳ را برای مقلدین خود اعلام کرده اند.

شش تن از مراجع عظام تقلید در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر، مبلغ زکات فطریه سال ۱۴۰۳ را برای مقلدین خود اعلام کرده اند.

آیت‌الله سیدعلی سیستانی، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، آیت‌الله حسین نوری همدانی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و دفتر آیت‌الله یوسف صانعی تا بدین لحظه مبلغ زکات فطره را اعلام کرده اند که در ادامه به جزئیات آن به تفکیک هر مرجع خواهیم پرداخت.

در میان مراجع تنها دو مرجع مبلغ متفاوتی را نسبت به سایرین اعلام کرده اند، آیت الله سیستانی فطریه بدل از آرد را برای هر فرد ۷۰ هزار تومان در نظر گرفته است و آیت الله یوصف صانعی هم فطریه بدل از برنج را ۲۵۰ هزار تومان برای هر فرد اعلام کرده است.

پاسخ ۶ تن از مراجع تقلید به مبلغ فطریه

مبلغ فطریه اعلام شده توسط آیت‌الله سیدعلی سیستانی

در اطلاعیه دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی درباره مبلغ زکات فطره آمده است: از آنجا که میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم است، مبلغ آن برای فطریه بدل از آرد هفتاد (۷۰) هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی صد و هشتاد (۱۸۰) هزار تومان است.

آیت الله سیستانی مبلغی را برای کفاره اعلام نکرده اند.

اعلام زکات فطره ۱۴۰۳ توسط آیت‌الله مکارم شیرازی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی هم مبلغ فطریه سال جدید را اعلام کرد و بر این اساس، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۶۵۰ هزار ریال و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای هر نفر است.

همچنین فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، صد و بیست (۱۲۰) هزار تومان تعیین شده است.

مبلغ فطریه اعلام شده از سوی آیت الله خامنه‌ای

دفتر رهبر معظم انقلاب میزان فطریه سال ۱۴۴۵ را به شرح زیر اعلام کرده است. میزان فطریه قیمت گندم برای هر نفر ۶۵ هزار تومان (شصت و پنج هزار تومان) و قیمت برنج برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان (یکصد و هشتاد هزار تومان) است.

زکات فطره و کفاره از نگاه آیت الله صانعی

با توجه به فتوای حضرت آیت الله العظمی صانعی (قدس سرّه) مبنی بر کفایت و مجزی و مبری الذمه بودن پرداخت تقریباً سه کیلوگرم گندم، جو، خرما، کشمش و همچنین برنج که امروزه جزء قوت غالب مردم است و پرداخت قیمت هر کدام به قیمت بازار کفایت می‌کند؛ بنابراین با توجه استعلام قیمت گندم و برنج توسط دفتر مرحوم آیت الله العظمی صانعی (ره) میزان مبلغ کفاره و فطریه در سال ۱۴۰۳ بدین شرح است: «فطریه برای هر نفر به قیمت گندم مبلغ ۶۵۰۰۰ تومان و برای هر نفر به قیمت برنج ایرانی مبلغ ۲۵۰ هزار تومان و به قیمت برنج خارجی مبلغ ۱۳۵۰۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.»

کفاره غیر عمد برای هر روز مبلغ ۱۵۰۰۰ تومان و کفاره عمد برای هرروز مبلغ ۹۰۰ هزار تومان است.

مبلغ فطریه ۱۴۰۳ اعلام شده توسط آیت الله نوری همدانی

دفتر آیت الله حسین نوری همدانی با صدور اطلاعیه‌ای مبلغ زکات فطره برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد که بدین شرح است: «بر این اساس قیمت قوت غالب گندم ۶۵ هزار تومان و قیمت قوت غالب برنج ۱۸۰ هزار تومان می‌باشد که عزیزان در پرداخت آن مخیرند، در ضمن اگر در منطقه محل سکونت اجناس ذکر شده قیمت دیگری دارد باید به قیمت منطقه خود که از آنجا خرید و استفاده می‌نمایند محاسبه کنند.»

همچنین کفاره غیر عمد برای هر روز ۱۶ هزارتومان و کفاره عمد برای هر روز ۹۶۰ هزار تومان است.

اعلام فطریه ۱۴۰۳ از سوی آیت الله جوادی آملی

بنابر اعلام دفتر آیت الله جوادی آملی، مبلغ فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه، سه کیلو گندم، برنج و مانند آن‌ها و یا معادل قیمت این‌ها به قیمت روز پرداخت گردد.

همچنین مبلغ مربوط به کفاره غیرعمد، به ازای هر روز ۱۶ هزار تومان و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۹۶۰ هزار تومان تعیین شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد