اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موافقت اولیه بریکس با پیشنهادات بانک مرکزی ایران

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی با اشاره به موافقت اولیه بریکس با پیشنهادات بانک مرکزی ایران‌، گفت: پیام‌رسان بانکی مشابه سوئیفت ایجاد می‌شود.

به گزارش سایت طلا،محسن کریمی، معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی اظهار داشت: پیشنهاد‌های بانک مرکزی ایران برای تاسیس سه نهاد «پیام رسان‌ بانکی مستقل از سوئیفت»، «نهاد مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مستقل بریکس» و همچنین نهاد «رتبه‌بندی اعتباری بین المللی» در گروه بریکس مورد موافقت اولیه قرار گرفت.

بانک مرکزی ایران پیشنهاد می‌دهد که کشور‌های عضو بریکس، آمادگی لازم برای ارتقاء یکپارچگی مالی در بین خود را داشته باشند و این مهم می‌تواند از طریق ایجاد یک «سازکار تسویه حساب» و «کانال‌های تبادل اطلاعات بانکی سریع و امن بریکس» (پیام رسان‌های بانکی مستقل از سوئیفت) به دست بیاید.

یکی دیگر از پیشنهادات بانک مرکزی ایران این است که یک نهاد مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مستقل در گروه بریکس تاسیس شود تا در مبادله اطلاعات نظارتی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم موثر باشد.

«رتبه بندی اعتباری ملی» پتانسیل قابل ملاحظه‌ای در تسهیل تامین مالی پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در بین کشور‌های عضو دارد که نیاز به توسعه این سیستم رتبه‌بندی مالی، مورد توجه ایران نیز قرار گرفته است

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد