اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتفاقی جدید در بازار سکه برای اولین بار / پیش بینی قیمت ها تا فروردین 1403

اظهارات محمد کشتی آرای درباره پیش بینی قیمت طلا و سکه تا ماه فروردین 1403 و آیا عرضه سکه های بدون تاریخ قیمت سکه را ریزشی خواهد کرد را بخوانید.

محمد کشتی آرای در مصاحبه با سایت طلا درباره وضعیت بازار طلا در سال 1402 گفت که بازار پر جاذبه ای شد .

وی گفت:در سال 1401با توجه به شرایط کرونا رکود در بازار طلا حاکم بود و متاسفانه این شرایط به سال 1402 نیز منتقل شد و حتی در فصل تابستان که همیشه ماه پر رونقی بوده متاسفانه شاهد کاهش داد و ستدها و افت تقاضا در بازار مصنوعات طلا و سکه بودیم.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان ساخت از نیمه دوم سال 1402 تنش های خاورمیانه شوکی به بازارهای مالی و اقتصادی دنیا وارد کرد و باعث شد قیمت جهانی طلا به بالای 2000 تا 2100 دلار صعود کند و همین موضوع طبیعتا بر بازار داخلی و افزایش قیمت طلا و سکه تاثیر گذار بود و تقاضا و داد و ستدها در بازار نیز بر خلاف نیمه اول سال به نوعی بهتر شد .

کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد همه ساله در ماههای پایانی سال معمولا شاهد نوسانات و شوک شدید قیمت طلا و سکه بوده ایم اما امسال ابتکار بانک مرکزی در خصوص حراج حضوری شمش طلا و سکه باعث کاهش التهاب بازار شد و با این حراج حباب طلا و سکه روند کاهشی یافت و در 3 ماه پایانی سال قیمت ها به ثبات نسبی رسیده و قیمت ارز هم تحت کنترل می باشد و بازار آرام است.

کشتی آرای در خصوص عرضه سکه های بدون تاریخ گفت:اتفاق جدیدی در تاریخ کشورمان هست و تا کنون چیزی به عنوان سکه بدون تاریخ نداشته ایم و واکنش بازار تا کنون با احتیاط بوده است و 13 اسفند ماه قرار است این سکه ها عرضه شود و فعلا تاثیر این عرضه در بازار مثبت بوده چرا که حباب سکه از 7 میلیون به حدود 5 میلیون رسیده است اما به نظر نمی رسد این عرضه کاهش شدید قیمت سکه را به همراه داشته باشد و احتمالا در همین محدوده قیمت ها در نوسان خواهد بود.

وی در پایان درباره پیش بینی قیمت طلا و سکه در ماه فروردین معتقد است به دلیل اینکه نوروز امسال همزمان مصادف است با ماه مبارک رمضان به نظر می رسد در روزهای پایانی اسنفند و فروردین ماه سال جدید شاهد نوسان خاصی در بازار نباشیم و حداقل تا اردیبهشت ماه اگر اتفاق خاصی در حوزه داخلی و بین المللی رخ ندهد بازار با ثبات ادامه داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد