اونس طلا2337.71
مظنه14,931,000
18 گرم3,446,800
ارزش سکه33,639,543
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

تکلیف قیمت طلا امروز مشخص می شود/ گرانی در راه است؟

تاجران منتظر جزئیات اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا هستند که قرار است امروز منتشرشود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد

به گزارش سایت طلا،فلز زرد برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافته و در حدود 2030 دلار معامله می‌شود.

قیمت طلا در روز گذشته به بالاترین رقم طی یک هفته رسیده بود. تاجران منتظر جزئیات اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا هستند که قرار است امروز منتشرشود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. این سیاست‌ها تعیین کننده شاخص دلار خواهند بود و مسیر حرکت سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا را مشخص می‌کنند.

قیمت جهانی دلار به‌طور گسترده‌ای کاهش یافت زیرا کاهش جهانی بازده اوراق قرضه را دنبال کرد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 7 دلار افزایش به 2028 دلار رسید.

در این بین، احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره در اواسط 2024 ارزش دلار را پایین نگه داشته و باعث بالا رفتن قیمت طلا شده است. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.

به علاوه، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و طولانی‌تر شدن جنگ روسیه و اوکراین هم از قیمت طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن حمایت می‌کند. مجموعه‌ای از این عوامل حمایتی به طلا کمک کرده به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته برسد.

بازارها حالا احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد در ماه ژوئن به پایین بیاورد که بر ارزش دلار تاثیر گذاشته و از قیمت طلا حمایت می‌کند.

اما سرمایه‌گذاران همچنان نگران تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در بحبوحه ادامه حمله یمن به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی هستند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.21 درصد افزایش به 23 دلار و 19 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.32 درصدی 908 دلار و 28 سنت معامله می‌شود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد سیتی ایندکس اظهار کرد: با توجه به اینکه ایالات‌متحده در تعطیلات آخر هفته طولانی و کمبود اخبار محرک بازار است، سطوح نوسانات پایین‌تر است. صورتجلسه نشست سیاسی بانک فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو با وجود پیشرفت قابل توجه در مورد تورم ایالات‌متحده اظهار کرد که کارهای بیشتری برای انجام دادن و برای تضمین ثبات قیمت‌ها وجود دارد. یکی دیگر از مقامات فدرال رزرو همچنین نسبت به تاخیر در کاهش نرخ بهره برای مدت طولانی هشدار داد. آمارهای داغتر از حد انتظار قیمت مصرف‌کننده و قیمت تولیدکننده ایالات‌متحده در هفته گذشته امیدها در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس را از بین برد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد