اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پایانه جنوب در تهران جمع‌آوری می‌شود؟

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران از ساخت و راه‌اندازی پردیس مسافربری جنوب و غرب تهران خبر داد.

به گزارش سایت طلا، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران از ساخت و راه‌اندازی پردیس مسافربری جنوب و غرب تهران خبر داد.

پوریا علیمردانی در مورد آخرین وضعیت انتقال پایانه جنوب، گفت: حدود ۱۰ هکتار مساحت پایانه جنوب است که نزدیک به چهار و نیم میلیون مسافر در سال از طریق این پایانه جابجا می‌شود و این در حالی است که مساحت کلی پایانه غرب حدود ۴۵ هکتار بوده و سالانه حدود ۵ میلیون مسافر را پوشش می‌دهد. بنابراین در پایانه جنوب با تراکمی از مسافر روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه اولین پایانه تهران پایانه جنوب بوده و کارکرد نوستالژیک هم دارد، افزود: هرچقدر بتوانیم بار پایانه جنوب را کم کرده و یا در یک پروسه بلند مدت پایانه را جابجا کنیم، برای شهر تهران ارزشمند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران گفت: این مسائل یک فرآیند بلندمدت است؛ اما بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در صدد هستیم که زمینی را خارج از محدوده شهر تهران و پایین‌تر از بزرگراه آزادگان در نظر بگیریم و بعد از سیر مراحل قانونی و اداری، عملیات ساخت پایانه جدید که تحت عنوان پایانه جنوب و غرب شناخته می‌شود را آغاز کنیم تا بار پایانه‌های درون شهری را تا حدودی کاهش دهیم و به این پایانه جدید منتقل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمینی که انتخاب شده است در محدوده اراضی شهر آفتاب و نزدیک متروی شهر آفتاب است تا یک پردیس مسافربری جنوب و غرب با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود و برآوردها این است که بعد از جذب سرمایه گذار، می‌توانیم بخش قابل توجهی از سرویس‌های پایانه غرب و جنوب را به این پردیس منتقل کنیم.

علیمردانی در مورد زمان اجرای این مهم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای انجام این مهم یک بازه زمانی ۴ ساله در نظر گرفته شده است و در مرحله تفاهمات و اخذ مجوز قانونی قرار داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران در پاسخ به این سوال که بعد از انتقال سرویس‌های پایانه جنوب و غرب، در مورد زمین‌های آزاد شده این دو پایانه چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟ اظهار کرد: برنامه‌هایی در نظرگرفته شده که یکی از آنها در حوزه کارها و برنامه‌های اجتماعی شهرداری تهران است، با توجه به نزدیکی پایانه جنوب به ایستگاه متروی ترمینال جنوب برخی ایده اجرای تی. او. دی دارند تا با همکاری منطقه اتفاقاتی رخ دهد؛ در حالیکه بافت محدوده پایانه جنوب هم مناسب نیست؛ چرا که علاوه بر شب مردگی شدید، شاهد فعالیت باربری های متعدد در آن محدوده هستیم.

وی ادامه داد: البته دقت داشته باشید که برنامه ما جابجایی مطلق نیست؛ اما کاهش سرویس‌ها در پایانه جنوب و غرب، بگونه‌ای که دوباره به پایانه معقول و ظرفیتی که بر اساس آن ساخته شده، برسد؛ در دستور کار بوده و پیش بینی ما این است که میزان جابجایی پایانه جنوب می‌تواند به حدود یک و نیم تا دو میلیون مسافر در سال برسد.

علیمردانی تأکید کرد: در کوتاه مدت برنامه‌ای برای جمع آوری پایانه جنوب نداریم و تنها تبدیل این پایانه به یک پایانه نیمه متمرکز که بار سبک‌تری دارد تا بخشی از اراضی آزاد شود؛ در دستور کار قرار دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد