اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتحادیه اروپا آغاز ماموریت خود در دریای سرخ را دوشنبه رسما اعلام می‌کند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در نشستی در بروکسل آغاز ماموریت نیروهای این اتحادیه در دریای سرخ را رسما اعلام خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام اتحادیه اروپا جمعه گفت که این اتحادیه در نظر دارد ماموریت دریایی «آسپیدس» (در زبان یونانی به معنای سپر است) را «در چند هفته» و دستکم با چهار کشتی اجرا کند.

تاکنون فرانسه، آلمان، ایتالیا و بلژیک گفته‌اند که قصد دارند کشتی‌های خود را به این دریا اعزام کنند.

به گفته مقام‌های اتحادیه اروپا، فرماندهی کلی این ماموریت در اختیار یونان خواهد بود و یک مقام ایتالیایی کنترل عملیات دریایی را دست خواهد داشت.

مدت این ماموریت یک سال تعیین شده و اتحادیه اروپا گفته است که هدف از آن حفاظت از کشتی‌های غیرنظامی در دریای سرخ است و قصد حمله به خاک یمن ندارد.

یک مقام اتحادیه اروپا اظهار کرد که «تماس‌های مداوم ارتش به ارتش» با آمریکا و سایر نیروهای حاضر در منطقه خواهد داشت تا اقدامات آنها هماهنگ شود.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود. آمریکا و انگلیس در هفته‌های اخیر حملاتی را علیه یمن انجام داده‌اند.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد