اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

روند های مهم قیمتی شیبا را چطور می توان تحلیل کرد؟

شیبا اینو، یک میم کوین با تم سگ که در سال 2020 و با الهام از دوج کوین ظاهر شد، به سرعت در دنیای دیجیتال موج زد و از آن زمان تاکنون همچنان در لیست 20 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد.

شیبا اینو، یک میم کوین با تم سگ که در سال 2020 و با الهام از دوج کوین ظاهر شد، به سرعت در دنیای دیجیتال موج زد و از آن زمان تاکنون همچنان در لیست 20 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. در این مدت قیمت شیبا تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است؛ به‌طوری‌که این روزها تحلیل شیبا برای فعالان و سرمایه‌گذاران کریپتو اهمیت زیادی دارد. ما هم در این مطلب روندهای قیمتی شیبا را مورد بررسی و تحلیل قرار داده‌ایم. توجه داشته باشید که تحلیل نظرات کارشناسان و مقایسه نکات مثبت و منفی، تصویر واضح‌تری از میم‌‌کوین مشهور به ما می‌دهد.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال شیبا

شیبا اینو با نام اختصاری (SHIB) در آگوست 2020 توسط یک فرد ناشناس با نام مستعار «ریوشی» وارد بازار کریپتو شد. این رمزارز که در دسته میم‌کوین‌ها قرار می‌گیرد، در حقیقت عضوی از خانواده ارزهای دیجیتال با مضمون سگ، یعنی Dogcoin و Baby Dogcoin است.

ارز دیجیتال شیبا اینو خیلی سریع توجه سرمایه‌گذاران کریپتو را به خود جلب کرد و توسط شخصیت‌های مشهور و تأثیرگذاری همچون ایلان ماسک تأیید شد. همچنین در فهرست توکن‌های صرافی‌‌های بزرگی مانند بایننس قرار گرفت. در پی این محبوبیت و توجه، افراد زیادی به سمت خرید شیبا روی آوردند.

تاریخچه قیمت شیبا گواهی بر حرکت سریع و رو به رشد این رمزارز است. تأیید ایلان ماسک شیبا را در کانون توجه قرار داد و قیمت آن فقط در سه ماه به‌طور فوق‌العاده‌ای، یعنی 4000 درصد رشد کرد. شیبا در اولین اوج خود به قیمت 0.000035 دلار آمریکا رسید؛ اما این اوج چندان ادامه‌دار نبود و این میم‌کوین سقوط کرد؛ تا جایی که 90 درصد از ارزش آن کم شد.

دومین موج افزایش قیمت ارز دیجیتال شیبا

پس از تبلیغات اولیه شیبا، شش ماه بعد، دومین انفجار این رمرارز به وقوع پیوست. این جریان پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه ایلان ماسک اعلام کرده خودروهای الکتریکی تسلا را می‌توان با Dogecoin خریداری کرد، اتفاق افتاد و منجر به افزایش قیمت این رمزارز به مبلغ 0.000075 دلار آمریکا شد؛ یعنی 1200 درصد افزایش داشت. با این‌حال، دوره بعدی شاهد کاهش مداوم قیمت بود و باز هم این رمزارز 90 درصد از ارزش زمان اوج خود را از دست داد.

اکنون قیمت شیبا در ژانویه 2024، به 0.000009892 دلار آمریکا رسیده است که تقریبا 90 درصد از قیمت زمان اوج آن در سال 2021 کاهش داشته است. نوسانات چشمگیر تاریخچه شیبا اینو، اوج و فرود ارزهای دیجیتال میم را نشان می‌دهد و زمینه‌ای برای پیش‌بینی قیمت‌های آینده آن‌ها را فراهم می‌کند.

واضح است قیمت Shiba به شدت تحت تأثیر عوامل خارجی از جمله احساسات رسانه‌های اجتماعی و تأیید شخصیت‌های مشهور از جمله ویتالیک بوترین (خالق اتریوم) و ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا) قرار دارد؛ بنابراین موج رسانه‌ها و احساسات ناشی از آن را نمی‌توان در تحلیل شیبا و پیش‌بینی قیمت آن در آینده نادیده گرفت.

عملکرد شیبا در سال 2023

شیبا در سال گذشته یعنی 2023، نوسانات قابل‌توجهی را در نمودار هفتگی خود به نمایش گذاشت. در ابتدای سال شاهد افزایش خرید شیبا بودیم؛ این موضوع که در مورد بسیاری از آلت کوین‌ها مشترک است، قیمت شیبا را تا پایان ژانویه این سال به اوج مقاومت خود در 0.0000144 دلار رساند. با این‌حال، این افزایش کوتاه‌مدت بود؛ زیرا رد شدن در این سطح، منجر به یک روند نزولی شد که در ماه مارس به 0.0000106 دلار کاهش داشت. در این زمان حرکت نزولی قیمت این رمزارز غالب شد و قیمت آن را به پایین‌تر از سطوح حمایت کلیدی رساند و به پایین‌ترین حد خود در ژوئن، یعنی در 0.0000066 دلار رسید.

در ماه‌های بعدی نیز شاهد افت و خیزهایی در قیمت SHIB بودیم. در ادامه به بررسی و تحلیل شیبا از لحاظ ارزش خرید و سرمایه‌گذاری آن می‌پردازیم.

آینده شیبا اینو

بر اساس تجزیه و تحلیل‌های فنی، SHIB انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی را نشان داده است. الگوهای مشاهده شده، چشم‌انداز خوش‌بینانه‌ای را برای خرید شیبا فراهم می‌کند.

هنگامی که صحبت از دلایل خوش‌بینی نسبت به آینده قیمت شیبا اینو می‌شود، Drozdz (کارشناس معروف ارزهای دیجیتال) به ماهیت روند آن و احساسات مثبت کلی بازار اشاره می‌کند. وی معتقد است که سرمایه‌گذاران میم‌کوین بیش از هرچیزی به محبوبیت آن در رسانه‌های اجتماعی اهمیت می‌دهند. توییت‌های ایلان ماسک از نظر تاریخی تأثیر بسیار کلیدی داشته است.

اگرچه نمی‌توان در مورد رابطه بین گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی و ارزهای دیجیتال میم اغراق کرد؛ اما Shiba Inu این ارتباط را در عملکرد گذشته خود نشان داده است. تا زمانی که همچنان از حمایت افراد مشهور برخوردار است و تیتر خبرها باشد، پتانسیل افزایش قیمت این رمزارز وجود دارد. البته به گفته Drozdz محبوبیت علاوه‌‌بر اینکه می‌تواند به نفع شیبا باشد، احتمال دارد منجر به خنثی شدن آن شود.

دروزدز اضافه می‌کند عوامل دیگری هم می‌توانند بر افزایش بالقوه ارزش شیبا اینو تأثیرگذار باشند؛ یکی از این عوامل عملکرد بیت کوین است که اغلب شرایط بازار کریپتو را تعیین می‌کند. اگر بیت کوین به مسیر صعودی خود ادامه دهد، ممکن است ارزهای دیگری از جمله شیبا اینو را به همراه خود بالا ببرد.

پروژه‌های شیبا اینو و آینده این رمزارز

در تحلیل و پیش‌بینی قیمت شیبا نباید نقش پروژه‌های این رمزارز را نادیده گرفت. پروژه‌های شیبا از جمله شیبا سواپ 20، شیباریوم، شیبا نت، توکن Treat، استیبل کوین SHI همگی می‌توانند در افزایش قیمت ارز شیبا و محبوبیت بیشتر آن تأثیرگذار باشند.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال شیبا در سال 2024

سایت چنجلی پیش‌بینی می‌کند که متوسط قیمت این رمزارز در سال 2024 در 0/00001658 دلار باشد و انتظار می‌رود شیبا در سال جاری نوسان قیمتی بین 0/00001596 تا 0/00002019 را تجربه کند.

تحلیل شیبا و بررسی روند قیمت آن

با بررسی روندهای قیمتی شیبا، می‌توان چشم‌انداز نسبتا واضحی از این میم‌کوین به‌دست آورد.قیمت شیبا در طول عمر خود فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است. به‌طور کلی، عواملی مانند جو رسانه‌های اجتماعی، حمایت افراد مشهور، پروژه‌های شیبا و عملکرد قیمت بیت کوین می‌تواند در حال و آینده این رمزارز تأثیرگذار باشد و آن را به ارز مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کند.

با تأکید خاطرنشان می‌کنیم که این مقاله تأییدیه هیچ ارز دیجیتالی نیست و به طبعِ دنیای کریپتو، هر فردی که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارد، باید تحقیقات کافی را انجام دهد، میزان تحمل ریسک خود را درک کند و مهم‌تر از همه به دنبال یک مشاوره مالی باتجربه و آموزش‌دیده باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد