اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

برای پیاده‌روی اربعین چه مدارکی لازم است؟

یکی از مراسم‌هایی که ایرانی‌های زیادی از آن استقبال می‌کنند، پیاده‌روی اربعین است. افراد زیادی هستند که دوست دارند در مسیر‌های مشخص پیاده‌‍روی کرده و به زیارت امام حسین (ع) بروند.

یکی از مراسم‌هایی که ایرانی‌های زیادی از آن استقبال می‌کنند، پیاده‌روی اربعین است. افراد زیادی هستند که دوست دارند در مسیر‌های مشخص پیاده‌‍روی کرده و به زیارت امام حسین (ع) بروند. اگر دوست دارید بلیط کربلا یا بلیط نجف تهران بخرید و در این‌مراسم شرکت داشته باشید، حتما مدارک لازم را با خود به سفر ببرید. برای این‌موضوع که بدانید چه مدارکی برای پیاده‌روی و سفر شما لازم هستند، باید اطلاعیه‌های لازم را مطالعه کنید.

این‌اطلاعیه‌ها ممکن است برای هرسال تفاوت‌هایی داشته باشند و شما نیاز دارید به‌روز‌ترین گزینه‌ها را مطالعه کرده باشید. در این‌مقاله می‌خواهیم شما را با مدارک لازم برای پیاده‌روی اربعین آشنا کنیم. اگر درباره بلیط‌های لازم تحقیق کرده‌اید و می‌خواهید برای قسمت‌های دیگر سفر خود هم برنامه‌ریزی داشته باشید، این‌مطلب را تا پایان بخوانید و آن را با دوستان و آشنایان نیز به اشتراک بگذارید.

سفر به عراق و شرکت در راه‌پیمایی اربعین

محرم و صفر ماه‌هایی هستند که جمعیت زائران و مسافران عراق ناگهان افزایشی فوق‌العاده پیدا می‌کند. افراد و زائران از کشور‌های مختلف برای زیارت و ادای احترام به امام حسین به کربلا و دیگر شهر‌ها عراق سفر می‌کنند. آن‌ها با پای پیاده مسیری طولانی را طی می‌کنند تا ارادت خود را به ائمه نشان دهند. همه عاشقان ائمه در این‌روز‌ها سعی می‌کنند، خود را به مرقد امامان رسانده و با زیارت، دل خود را سبک کنند. برخی از روز‌ها تعداد مسافران آن‌قدر زیاد می‌شود که شما سیل جمعیت را از فاصله‌های دور می‌بینید. دهه اول محرم و اربعین از روز‌‌های شلوغ سال در عراق هستند. دقت داشته باشید که با وجود همه موارد شما باید قوانین سفر به یک کشور خارجی را رعایت کرده و مدارک لازم را به همراه داشته باشید. در این‌مقاله برخی از مدارک مهم را به شما معرفی می‌کنیم.

مدارک لازم برای پیاده‌روی اربعین

اگرچه ممکن است سفر شما برای پیاده‌روی اربعین کوتاه باشد، اما باید همه مدارک لازم را همراه خود داشته باشید. یکی از اولین مدارک برای سفر شما پاسپورت و ویزا هستند. درباره این‌موارد در زمان سفر تحقیق کنید و اگر نیاز به تهیه آن دارید روز‌ها یا هفته‌ها قبل از سفر اقدام کنید. اقدام زودتر شما باعث می‌شود تا در صف طولانی مسافران کارتان به تاخیر نیفتد. یکی دیگر از مدارکی که به‌تازگی به لیست مدارک سفر‌های خارجی اضافه شده و برای پیاده‌روی اربعین نیز باید آن را تهیه کنید، کارت واکسن کرونا است. شما باید تا زمان مشخصی قبل از سفر حداقل دو دوز واکسن کرونای خود را تزریق کرده باشید و گواهی آن را ارائه دهید. پاسپورت یا گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

قبل از شروع پیاده‌روی اربعین شما باید در سامانه‌ای که با این‌منظور طراحی شده، یعنی سامانه سماح ثبت‌نام کنید. اطلاعات خود را در سامانه سماح وارد می‌کنید تا اجازه خروج از کشور را داشته باشید. در همین سامانه مدارکی مانند بیمه حوادث و بیمه خدمات درمانی برای شما ثبت‌نام می‌شود و باید هزینه آن‌ها را بپردازید. بهتر است قبل از سفر پول نقد لازم برای خود تهیه کنید. اگر نیاز به سیم‌کارت عراقی و مواردی مشابه دارید، حتما مدارک لازم برای آن‌ها را همراه داشته باشید. معمولا برای سفر به عراق در اربعین و پیاده‌روی این‌زمان نیازی به مدارکی مانند شناسنامه و گواهینامه ندارید. بهتر است آن‌ها را در منزل قرار دهید تا در سفر گم نشوند. مدارکی را برای صدور پاسپورت باید ارائه دهید که بهتر است درباره آن‌ها جداگانه جستجو کرده یا از دفاتر پلیس +10 درباره آن‌ها سوال کنید.

اگر بلیط نجف تهران خریده‌اید، بهتر است مدارک بلیط و کد رهگیری آن را نیز همراه خود داشته باشید. بهتر است کارت ملی خود را نیز کنار مدارک لازم قرار دهید تا در سفر و پیاده‌روی اربعین همراه شما باشد.

توصیه‌های برای شرکت در پیاده‌روی اربعین

اگر درباره بلیط نجف تهران تحقیق می‌کنید و می‌خواهید در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کنید، حتما نکته‌های ساده‌ای را قبل از سفر بدانید. رعایت این‌نکات کمک زیادی به سفر شما می‌کند تا راحت‌تر باشید. شما باید همه موارد را برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده باشید. در قسمت قبل درباره مدارک لازم برای سفر توضیحاتی را ارائه دادیم.

حتما مدارک خود را به شکل امن و مطمئن با خود مل کنید تا آن‌ها را گم نکنید. دقت داشته باشید که اربعین از شلوغ‌ترین ایام عراق است و جمعیت زیادی به آن‌جا سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید بلیط کربلا یا دیگر شهر‌ها را برای رسیدن به عراق تهیه کنید، حتما از روز‌ها قبل برای آن اقدام کرده و برنامه‌ریزی کنید. مدارک شما در سفری خارجی از مهم‌ترین فاکتور‌ها هستند و فراموش‌کردن مدرکی خاص می‌تواند ساعت‌ها از سفر شما را هدر داده یا سفر شما را برای مدتی خاص مختل کند.

سخن آخر

در این‌مقاله درباره مدارک لازم برای پیاده‌روی اربعین صحبت کردیم. اگر بلیط نجف تهران خریده‌اید و می‌خواهید مدارک لازم برای پیاده‌روی اربعین را بدانید، حتما این‌مقاله را کامل و دقیق بخوانید. از بلیط کربلا تا مدارک شناسایی و کارت واکسن مدارک مهم و لازم برای سفر شما هستند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد