اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کشتی انگلیسی در دریای سرخ هدف قرار گرفت

یک کشتی باری انگلیس علی رغم مشارکت این کشور در تجاوز هوایی یمن، امروز سه شنبه در آب‌های نزدیک این کشور در دریای سرخ هدف قرار گرفت.

به گزارش سایت طلا،خبرگزاری رویترز امروز سه‌شنبه از وقوع حادثه امنیتی در دریای سرخ خبر داد و به نقل از شرکت امنیت دریایی Embry گزارش داد که کشتی انگلیسی هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

مرکز تجارت دریایی انگلستان (UKMTO) گزارش داد که این حادثه در حدود 57 مایل دریایی غرب بندر الحُدیده واقع در غرب یمن رخ داده است. شرکت امنیت دریایی Embry انگلیس گزارش داد که یک کشتی باری انگلیسی مورد اصابت یک پهپاد قرار گرفت. شرکت مذکور مدعی شده خسارتی به این کشتی وارد نشده است.

هنوز مسئولیت این حمله را کسی برعهده نگرفته است ولی بر اساس تحولات و اتفاقات اخیر، به احتمال زیاد ارتش یمن این عملیات تلافی‌جویانه را انجام داده است.

ارتش یمن بارها اعلام کرده فقط کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم سرزمین‌های اشغالی را با هدف توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه هدف قرار خواهد داد و هر کشوری که مانع از این کار شود، خود هدف حملات پهپادی و موشکی نیروهای مسلح یمن قرار خواهد گرفت.

شورای امنیت سازمان ملل 21 دی ماه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن را علیه یمن درباره حملات در دریای سرخ ، تصویب کرد. این قطعنامه با 11 رای موافق و چهار رأی ممتنع روسیه و چین و الجزایر تصویب شد. این قطعنامه چراغ سبزی شد برای آمریکا و انگلیس تا به رژیم اسرائیل در برابر حملات و عملیات‌های تلافی‌جویانه یمن کمک کرده و به این کشور عربی حملات هوایی از دریا و پایگا‌ه‌های اطراف انجام دهد.

طی چند روز گذشته چند بار استان‌های صعده، الحدیده، بیضاء و صنعاء هدف حملات ائتلاف آمریکا قرار گرفتند. با این حال ارتش یمن هر بار به تلافی این حملات دست به عملیات زد و طی این هفته دو کشتی انگلیس هدف قرار گرفته‌اند. دولت نجات ملی یمن گفته توقف حملاتش منوط به توقف جنگ علیه غزه است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد