اونس طلا2337.71
مظنه14,856,000
18 گرم3,429,500
ارزش سکه33,470,568
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

وزیر خارجه آمریکا برای گفتگو در مورد جنگ غزه وارد عربستان شد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مقصد در دوره جدید سفر منطقه ای خود به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) برای رایزنی درباره جنگ غزه وارد عربستان سعودی شد.

به گزارش سایت طلا،انتظار می‌رود که بلینکن در ریاض با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و فیصل بن فرحان آل سعود، همتای سعودی خود دیدار کند.

این پنجمین سفر بلینکن به منطقه از زمان آغاز جنگ‌ میان اسراییل و حماس، در بحبوحه حملات آمریکا به گروه های مقاومت در سراسر سوریه، عراق و یمن در پاسخ به حمله پهپادی در اواخر ژانویه در اردن است که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن ده ها تن شد.

واشنگتن در این بحبوبه تلاش می کند تا مذاکرات در مورد توافق عادی سازی روابط میان عربستان و اسرائیل را پیش ببرد و همچنین در حال رایزنی برای نحوه حکومت در غزه پس از جنگ است.

بلینکن همچنین قرار است اواخر این هفته از مصر، قطر و تل آویو بازدید کند و برای پیشبرد گفتگوهای مصر و قطر با حماس برای دستیابی به توافق بر سر آزادی اسرای اسرائیلی تلاش کند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است که تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی بر اثر حملات این رژیم جان خود را از دست داده‌اند.

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

وزارت بهداشت غزه در یکصد و بیست و دومین روز از جنگ غزه، اعلام کرد شمار شهدای جنگ اسرائیل علیه غزه از هفتم اکتبر تا کنون به ۲۷ هزار و ۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان به ۶۶ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد