اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رسانه‌های غربی: پاسخ آمریکا به حمله پایگاه نظامی در اردن با عملیات در سوریه آغاز شد

رسانه‌های غربی گزارش دادند گفت که حملات آمریکا در سوریه در پاسخ به حمله علیه پایگاه آمریکا در اردن آغاز شده است.

به گزارش سایت طلا،رسانه‌های غربی از جمله ای.بی.سی نیوز یلی میل و شبکه فاکس نیوز به نقل از منابع نظامی بامداد شنبه گزارش دادند: حملات تلافی‌جویانه آمریکا در سوریه آغاز شده است.
منابع محلی سوری جمعه شب گزارش دادند شهرهای "البوکمال" و المیادین در شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

منابع محلی سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که مناطق "الحیدریه" و "الشبلی" در المیادین در حومه استان دیرالزور نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته است.

این منابع اعلام کردند که جنوب شهر المیادین در شرق استان دیرالزور هدف حمله هواپیماهای ناشناس قرار گرفت.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، سه سرباز ارتش آمریکا کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند. فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام نیز این موضوع را تایید کرد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام که شمار نیروهای آمریکایی زخمی شده را ابتدا ۲۵ نفر اعلام کرده بود، در بیانیه دیگری آن را ۳۴ نفر اعلام کرد و گفت: هشت تن از مجروحان برای معالجه بیشتر به خارج از اردن منتقل شدند.

اما یک مقام نظامی آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد: در پی کشف علائم و آثار ضربه مغزی در هشت تن از سربازان آمریکایی دیگر در این پایگاه، مسئولان این پایگاه نظامی مجبور به انتقال آنها به مراکز درمانی آمریکا در کشورهای دیگر شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد سربازان آمریکایی مجروح در حمله پهپادی در اردن به بیش از ۴۰ نفر افزایش یافته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد