اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 حقیقت شگفت انگیز درباره دنیا که در هیچ کتاب درسی نیامده است+ تصاویر

کنجکاوی ذاتی مان ما را به سمت کشف رازهایی درباره ی خود و دنیای اطراف مان سوق می دهد. حقایق خواندنی درباره دنیا که در هیچ کتاب درسی نیامده است را تماشا کنید.

به گزارش سایت طلا، «نان های آتشفشانی» منحصر به فرد ایسلند چطور درست می شوند؟ کجا می توان شاهد نادرترین پدیده های طبیعی دنیا بود؟ تلاش برای یافتن پاسخ این سؤالات نه تنها به ما انرژی می بخشد، بلکه قوه ی تخیل مان را هم به کار می اندازد. کنجکاوی ذاتی مان ما را به سمت کشف رازهایی درباره ی خود و دنیای اطراف مان سوق می دهد.

۱- زرافه های نر روش ویژه ای برای پیدا کردن جفت دارند

زرافه های نر برخلاف بسیاری از حیوانات تلاش مضاعفی برای پیدا کردن جفت خود به کار می گیرند. آن ها به سمت زرافه های ماده می روند و با سر به مثانه ی آن ها می زنند تا زرافه ی ماده کمی ادرار کند. بعد از آن زرافه ی نر کمی از این ادرار را می نوشد. زرافه های نر با این کار قدرت باروری زرافه های ماده و آمادگی آن ها برای جفتگیری را بررسی می کنند.

۲- صحرای آفریقا از ابتدا بیابان نبود بلکه ۶ هزار سال قبل جنگلی انبوه بود

صحرای بزرگ آفریقا حدود ۶ هزار سال قبل بهشتی سرسبز مملوء از جنگل و چمنزار بود. با این حال، تغییرات آب و هوایی آن را به شکلی درآورد که امروز می شناسیم.

۳- ایسلندی ها با استفاده از انرژی زمین گرمایی، زیر زمین نان می پزند

در سرزمین آتشفشان ها و آبفشان ها، ایسلندی ها در پخت «نان آتشفشانی» به مهارت رسیده اند. آنها یک ظرف پر از خمیر را درون حفره ای در نزدیکی یک آبفشان به مدت ۲۴ ساعت خاک می کنند تا گرمای زمین تا دمای ۱۰۰ درجه ی سانتیگرادی اش کار خود را انجام دهد.

۴- رنگین کمان بی رنگی که تنها در شرایط بخصوصی ظاهر می شود

نه از آن رنگین کمان ها معمول که دیده ایم؛ این رنگین کمان، پدیده ای بسیار نادر به نام «مه کمان» است که در روزهای مه آلود ظاهر می شود، نه بعد از بارش باران. جالب است که این پدیده می تواند در شب هم ظاهر شود که به آن «ماه کمان» گفته می شود.

۵- اگر به قناری ها غذا دهید، تغییر رنگ می دهند

قناری ها به لطف رنگدانه های موجود در بال هایشان، پرهای رنگی دارند. قرار گرفتن در معرض آفتاب یا مصرف مواد غذایی قرمز رنگ باعث تغییر رنگ پرهای آن ها می شود.

۶- ریش توت‌عنخ‌آمون در سال ۲۰۱۴ در حین مرمت در موزه افتاد

ماسک تدفین توت‌عنخ‌آمون، فرعون مصر، که در سال ۱۹۲۲ کشف شد، در سال ۲۰۱۴ دچار آسیبی ناخواسته شد، زمانی که کارکنان موزه سعی بر مرمت آن داشتند. آن ها از ابزارهای تیز و مواد شیمیایی استفاده می کردند، اما متأسفانه این تلاش ها وضعیت ماسک را بدتر کرد و آسیب بیشتری به آن وارد ساخت.

۷- به بعضی گونه های گل ارکیده «گیاه شیطان» گفته می شود

ارکیده ی شیطان که در جنگل های انبوه کلمبیا زندگی می کند (نام علمی آن: Telipogon diabolicus)، گلی معمولی نیست. اگر به آن دقیق تر شوید، صورتی شاخ دار با چشمان قرمز رنگ در وسط این گل خواهید دید. به همین دلیل است که به آن «گیاه شیطان» می گویند. این گل البته قابل خریداری نیست، چون به شرایط ویژه ای برای رشد نیاز دارد و در فهرست گیاهان در معرض خطر انقراض قرار دارد.

۸- مدفوع پنگوئن ها تأثیر غیر منتظره ای بر محیط زیست قطب جنوب دارد

طی ۵ هزار سال گذشته، پنگوئن ها بیش از ۷،۲۵۰ تن کود برای قاره قطب جنوب فراهم کرده اند. با تغییرات آب و هوایی، این کودها برای رشد گیاهان ضروری هستند، به طوری که باعث پوشانده شدن خاک یخ زده می شوند و به بقای حیوانات منطقه کمک می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد