اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاخ سفید: به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ مطابق زمانبندی به حمله در اردن پاسخ می‌دهیم

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با تاکید بر اینکه «همانطور که بارها گفته ایم، به دنبال جنگ با ایران و جنگ و درگیری گسترده در منطقه نیستیم»، گفت: مطابق برنامه زمانبندی خود به حمله علیه نیروهای آمریکایی در اردن پاسخ خواهیم داد.

به گزارش سایت طلا، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود: ما در زمان مورد نظر خود به حمله اخیر در اردن پاسخ خواهیم داد و وضعیت را رصد خواهیم کرد. ما در زمان و روشی که انتخاب می کنیم مطابق برنامه زمانبندی خود به حمله به اردن پاسخ خواهیم داد.

کربی تصریح کرد: ما معتقدیم که حمله در اردن توسط یک گروه به نام مقاومت اسلامی در عراق که شامل چندین گروه از جمله کتائب حزب‌الله می‌شود، برنامه‌ریزی و تسهیل شد.

وی در عین حال مدعی شد: ما به گفته های گروه کتائب حزب الله در عراق اعتماد نداریم و آنها تنها گروهی نیستند که به نیروهای ما حمله می کنند.

در پی حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اردن، هشتم بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۸ ژانویه ۲۰۲۴ سه سرباز ارتش آمریکا کشته و بیش از ۴۰ نفر دیگر مجروح شده اند.

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در هوایپمای ایر فورس وان ریاست جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده می تواند پاسخی «مرحله ای» به حمله پهپادی که منجر به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در اردن شد، داشته باشد که این پاسخ می تواند شامل چندین اقدام باشد نه یک اقدام واحد.

این سخنگوی دولت بایدن تصریح کرد:« ما به هدف قرار دادن سربازان آمریکایی به شیوه ای مناسب و احتمالاً در قالب اقدامات متعدد پاسخ خواهیم داد.»

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در واشنگتن تاکید کرد: ما به دنبال جنگ و درگیری با ایران یا هر طرف دیگری در منطقه نیستیم. جنگ در راستای منافع ایالات متحده آمریکا نیست اما اقدام لازم را برای دفاع از منافع خود انجام خواهیم داد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترکی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تهدید کرد که واشنگتن در زمان و مکان مناسب، به حملات علیه نیروهای پاسخ می دهد. او افزود که پاسخ به حمله به سربازان آمریکایی ممکن است در چند سطح و مرحله ای باشد و برای مدتی ادامه یابد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما قاطعانه به هر تجاوزی پاسخ خواهیم داد و کسانی را که به نیروهای ما حمله می‌کنند، پاسخگو خواهیم کرد. این کار را در زمان و مکان مناسبی که انتخاب می‌کنیم، انجام خواهیم داد.»

وی شرایط کنونی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) را خطرناک‌ توصیف کرد و افزود: «می‌توانم استدلال کنم حداقل از سال ۱۹۷۳ تاکنون وضعیتی به خطرناکی امروز که در سراسر منطقه با آن مواجه هستیم نداشته‌ایم و حتی احتمالا از قبل از آن.»

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیزروز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم گرفته است چگونه به حمله پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در اردن پاسخ دهد، گفت: "بله". اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

بایدن در عین حال گفت: «فکر نمی‌کنم ما به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه نیاز داشته باشیم. این چیزی نیست که من به دنبالش هستم.»

پایگاه‌های نظامی ایالات متحده آمریکا در عراق و سوریه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) و در پی دور جدید جنگ اسرائیل و فلسطین، هدف حملات پهپادی، راکتی و موشکی قرار گرفته اند. گروههای مقاومت اسلامی در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله در عراق و سوریه و نیز نیروهای یمنی به دنبال اقدام رژیم اسرائیل در تلافی عملیات طوفان الاقصی و بمباران نوار غزه و حمایت واشنگتن از این حملات، به ایالات متحده هشدار داده اند که پایگاه‌های آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار خواهند داد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد