اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترامپ ۸۳ میلیون دلار جریمه شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به جرم افترا به پرداخت بیش از ۸۳ میلیون دلار به «ای جین کارول» ستون نویس مجله فرانسوی «ال» محکوم شد.

به گزارش سایت طلا، به نقل از رویترز، در حالی که این نویسنده صنعت مد در شکایت خود تنها به دنبال دریافت ۱۰ میلیون دلار غرامت از ترامپ بود، دادگاهی در منهتن آمریکا که با نظارت لوئیس کاپلان قاضی منطقه‌ای ایالات متحده برگزار شد، ترامپ را به پرداخت ۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به وی محکوم کرد.

اعضای هیات منصفه دادگاه فدرال منهتن پس از یک محاکمه ۵ روزه، تنها کمتر از سه ساعت زمان نیاز داشتند تا به رأی برسند.

این هیات منصفه ۹ نفره (متشکل از ۷ مرد و ۲ زن) که اعضای آن ناشناس باقی مانده‌اند، ترامپ را به پرداخت ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برای آسیب زدن به شهرت این نویسنده محکوم کردند و ۶۵ میلیون دلار غرامت تنبیهی دیگر نیز به خاطر سخنانی که ترامپ با هدف بدنام کردن این نویسنده بر زبان رانده بود، در نظر گرفتند.

ترامپ که در بیشتر جلسات دادگاه حضور داشت اما در آخرین جلسه و در زمان صدور رأی حاضر نشده بود، در واکنش به صدور این رأی از سوی دادگاه منهتن در شبکه‌های اجتماعی، نوشت: سیستم حقوقی ما خارج از کنترل شده و از آن به عنوان یک سلاح سیاسی استفاده می‌شود؛ این آمریکا نیست!

رئیس جمهور سابق آمریکا در دفاعیات خود که به خاطر مداخله قاضی دادگاه بیش از ۴ دقیقه به طول نینجامیده بود، با تکرار این ادعا که هرگز نام کارول را در طول عمر خود نشنیده و ستون‌نویس مجله «ال» این داستان را برای افزایش فروش کتاب خاطراتش جعل کرده است، بار دیگر تاکید کرد که این نویسنده یک فریبکار و بیمار روانی است.

وکلای ترامپ به سرپرستی آلینا هابا نیز با متهم کردن کارول به اینکه تشنه شهرت بوده و به خاطر طرح شکایت علیه ترامپ، حامیان زیادی را به دور خود جمع کرده است، در مقابل این حکم،درخواست تجدید نظر داده‌اند و صدور حکم دادگاه تجدید نظر نیز ممکن است سال‌‎ها به طور بینجامد.

هابا حکم روز جمعه را حکمی سیاسی دانست و با این پیش‌بینی که درخواست تجدیدنظر ترامپ این رأی را نقض خواهد کرد، به خبرنگاران گفت: ترامپ در نظرسنجی‌ها پیشتاز است. ما به مبارزه خود برای اثبات بی‌گناهی وی ادامه می‌دهیم و در نیویورک هم با وجود برگزاری این دادگاه و صدور این رأی اشتباه، خواهیم دید که نتیجه نهایی چه خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، کارول پیش‌تر نیز از ترامپ به اتهام تعرض جنسی در دهه ۱۹۹۰، ضرب و جرح و افترا شکایت کرده بود. وی در شکایت خود عنوان کرده بود که ترامپ در اواسط دهه ۱۹۹۰ در یک آپارتمان لوکس در منهتن نیویورک به وی تجاوز کرد اما رئیس جمهور سابق آمریکا این اتهام را رد کرده و گفته است که کارول «کاملا دروغ» می‌گوید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد