اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عراق از آمریکا در شورای امنیت شکایت خواهد کرد

دولت عراق امروز چهارشنبه ۲۴ ژانویه در واکنش به حملات آمریکا به پایگاه‌های مقاومت، اعلام کرد که بمباران مقرهای نظامی، تجاوز به حاکمیت این کشور و سوء‌استفاده از توافقنامه امنیتی واشنگتن و بغداد است.

«همه اقدامات قانونی را برای توقف بمباران‌های آمریکا انجام خواهیم داد؛ از جمله ارائه شکایت به شورای امنیت»، این بخش دیگری از واکنش دولت عراق به حملات نیروهای آمریکایی در این کشور است.

بغداد همچنین از تشکیل کمیته‌ای به ریاست مشاور امنیت ملی عراق برای جمع‌آوری شواهد و حمایت از موضع عراق در سطح بین‌المللی در شکایت از واشنگتن خبر داد.

با مشارکت گروه‌های مقاومت عراق در عملیات «طوفان الاقصی»، حمایت از مبارزان فلسطینی و هدف‌ قراردادن پایگاه‌های آمریکایی در این کشور، حملات ائتلاف غربی به پایگاه‌های مقاومت عراق افزایش یافته است. دولت بغداد بارها مخالفت خود را با این تجاوز اعلام و خواستار خروج نظامیان خارجی از خاک عراق شده‌اند.

نظامیان آمریکایی بامداد امروز هم بار دیگر مقر حشدالشعبی در غرب عراق را هدف قرار دادند. در پی این تجاوز آشکار، گروه‌های مقاومت «کتائب حزب‌الله» و «کتائب سیدالشهدا» عراق با اعلام ورود به مرحله دوم عملیات علیه آمریکایی‌ها، تصریح کردند که هدف قراردادن اشغالگران تا زمان توقف جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

مشاور امنیت ملی عراق قاسم الاعرجی امروز و در پی این تصمیم دولت عراق با انتشار توئیتی در فضای مجازی تاکید کرد که هدف قرار دادن مقرهای حشد الشعبی در القائم و جرف الصخر یک حمله و نقض آشکار حاکمیت عراق است و به آرامش اوضاع کمکی نخواهد کرد.

الاعرجی در بخش دیگری از پیامش تصریح کرد که «طرف آمریکایی باید به جای هدف قرار دادن و بمباران مقر یک نهاد ملی از عراق، برای توقف تجاوزات مستمر علیه غزه، فشار بیاورد».

پایان پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد