اونس طلا2337.71
مظنه14,821,000
18 گرم3,421,400
ارزش سکه33,391,713
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

معانی جالب اسامی خودروهای معروف دنیا؛ از پژو تا مرسدس بنز + عکس

اسامی خودروها تصادفی انتخاب نمی‌شوند و آنها معنا و مفهومی را می‌رسانند که با دانستن آنها می‌توانید آن خودرو را بهتر بشناسید.

به گزارش سایت طلا، اسامی خودروها تصادفی انتخاب نمی‌شوند و آنها معنا و مفهومی را می‌رسانند که با دانستن آنها می‌توانید آن خودرو را بهتر بشناسید. البته برخی از سازندگان هم به‌منظور تبلیغ و فروش بهتر، اسم خاصی برای خودروهای خود تعیین می‌کنند.

فرایند نام‌گذاری خودروها برای شرکت‌های سازنده خودرو بسیار مهم است، چراکه در ارائه تصویری از خودرو و همچنین فروش آن موثر است. در اینجا معنای اسامی چند تا از این خودروها را برایتان آورده‌ایم.

۱. آلفا رومئو (MiTo)

Mi و To به‌ترتیب مخفف اسامی دو شهر میلان و تورین ایتالیا هستند که نشان می‌دهند، این خودرو در میلان تولید و در تورین مونتاژ شده است. همچنین «mito» به ایتالیایی به‌معنای افسانه است که نشان می‌دهد شرکت سازنده این خودرو برای موفقیت آن امیدهایی بلندپروازانه داشته است.

۲. فراری (GTC4Lusso)

GTC نشاندهنده مدل‌ کلاسیک خودروی فراری است و عدد 4 علامت ۴ صندلی بودن این خودروست و در نهایت lusso به معنای لوکس است.

۳. مزدا (MX-5 Miata)

MX-5 مخفف (پروژه شماره ۵ آزمایشی مزدا) وMiata (میاتا) به آلمانی یعنی «پاداش» است. یعنی اینکه مزدا بهترین تجربه رانندگی را به خریداران خود همچون پاداشی ارائه می‌دهد.

۴. مرسدس بنز (E-Class)

حرف لاتین E در این مدل از خودروهای مرسدس بنز، به آلمانی یعنی مجهز به سوخت‌رسانی انژکتوری (einspritzung). مثلا، مدل 280E، یعنی اینکه این مدل از خودروهای مرسدس بنز، مجهز به موتور ۲.۸ لیتری با قابلیت سوخت‌رسانی انژکتوری است.

۵. نیسان قشقایی

قشقایی، خودرویی شاسی‌بلند ساخت شرکت نیسان است. نام این خودرو از ایل قشقایی گرفته شده است. این ایل متشکل از قبایلی از ترک، لر، کرد و عرب است اما بیشتر آنها ریشه‌ای ترک دارند که در منطقه کوهستانی زاگرس در ایران زندگی می‌کنند.

۶. پژو

شرکت خودروسازی پژو در نامگذاری مدل‌هایش از فرمول X0Y استفاده می‌کند. X نشاندهنده اندازه خودرو، Y نشاندهنده سال تولید خودروست و هرچه عدد بالاتر باشد، مدل خودرو جدیدتر است. عدد صفر هم نشاندهنده عددی است که روی یک صفحه در جلوی خودروهای اولیه این شرکت قرار داشتند، به‌طوری که سوراخ هندل این خودروها با این صفر یکجا قرار می‌گرفت.

۷. تویوتا کرولا (Corolla)

کرولا در زبان انگلیسی به معنای «حلقه گل» است. سازندگان این خودرو، طراحی تویوتا کرولا را شیک و زیبا همچون گلبرگ‌های گل می‌دانند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد