اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای آب‌شده پرچم‌دار شد/ سکه دوشادوش دلار حرکت کرد

نوسان افزایشی بازار ارز تحت تأثیر تقاضای تسویه، از سال نوی میلادی به سال نوی چینی منتقل شده‌است و در دی‌ماه طلای آب شده در حالی در کسب بازدهی پیشتاز شد که ربع سکه برخلاف روند گذشته از سایر بازارها عقب مانده است.

به گزارش سایت طلا، بازار ارز که در گذشته غالبا در آذرماه و در آستانه سال نوی میلادی یک‌ نوسان افزایشی رو‌ به بالا را به خاطر افزایش تقاضای تسویه تجربه می‌کرده است، در سال جاری در آذرماه این نوسان را تجربه نکرد ولی در دی‌ماه تحولات نظامی منطقه‌ای و سال نوی چینی این شوک را به بازار ارز داد و بازار ارز افزایشی شد تا معلوم شود تقاضای تسویه از سال نوی میلادی به سال نوی چینی انتقال پیدا کرده است.

بازدهی ماهانه دلار بعد از مدت‌ها مثبت شد

به طور کلی روندها در بازار ارز و طلا در این ماه افزایشی بوده‌است. قیمت دلار در سی‌ام آذرماه در محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان قرار داشت تا سیزدهم آذرماه فقط سیصد تومان افزایش یافته بود ولی در ادامه روند افزایشی دلار شتاب گرفت و باعث شد دلار بعد از مدت‌ها بازدهی ماهانه مثبت را ثبت کند‌. دلار در دی‌ماه بازدهی ۷.۴ درصدی را ثبت کرده‌است.

حباب درهم کاهش یافت

بررسی معاملات درهم نشان می‌دهد بازار ارز در این ماه دچار هیجان شده است و حباب درهم در حالیکه در بیست روز ابتدایی دی‌ ماه آرام‌تر بود در دهه سوم آذرماه دچار هیجان در تصمیم‌گیری و قیمت‌گذاری شده است.

حباب درهم در تاریخ ۲۴ دی‌ماه سقف خود را تجربه کرده است که بیشترین مقدار در بازه ۶ ماهه محسوب می‌شود.

ولی بررسی معاملات آخرین روز دی‌ماه نشان می‌دهد که هیجان افزایشی بازار از سقف کاهش یافته و حباب درهم در آخرین روز دی‌ماه کم شده است.

سکه دوشادوش دلار حرکت کرد

سکه امامی دی‌ماه را در کانال ۲۹ میلیون تومانی و در محدوده ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شروع به کار کرد. در روز سیزدهم دی‌ماه در مرز ۳۰ میلیون تومانی خودش را جا داد ولی در ادامه با لمس سقف ۳۴ میلیون تومانی عقب نشست.

سکه امامی در نهایت در نیمه کانال ۳۱ میلیون تومانی دی‌ماه را به پایان رساند.

بررسی بازدهی سکه امامی نشان می‌دهد که سکه در این ماه با رشد ۷.۸ درصدی تقریبا دوشادوش دلار رشد کرده است.

بررسی‌ها از حباب سکه معلوم می‌کند که کمترین سطح حباب ماهانه سکه در ششم دی‌ماه در کانال ۱۶ درصدی ثبت شده‌است؛ این کمترین سطح حباب سکه در بازه شش ماهه بود و بیشترین حباب سکه برای تاریخ ۲۳ دیماه ثبت شده‌است. حباب سکه در آخرین روز ماه در کانال ۱۸ درصدی آرام گرفته است.

از نظر تکنیکی در نمودار سکه، خط تنکاسن در اندیکاتور ایچی‌کومو همچنان افزایشی است ولی قیمت روی حمایت کیوجنسن بسته شده است و اگر این حمایت از دست برود کار افزایشی‌ها سخت‌تر خواهد شد.

ربع سکه از سایر بازارها عقب ماند

ربع سکه غالبا بیشتر از سایر بازارها بازدهی می‌دهند ولی بررسی روند قیمتی ربع سکه در دی‌ماه نشان می‌دهد از سایر بازارها در کسب بازدهی عقب مانده است و رشد ۴.۸ درصدی را ثبت کرده است.

طلای آب شده در این ماه بیشترین بازدهی را ثبت کرد و با افزایش ۱۰.۲ درصدی مواجه شده‌است.

وضعیت آتی معاملات بازار ارز به چه وابسته است؟

سطح ریسک‌های منطقه‌ای بالا و پایین می‌شود و همین مسئله در رشد قیمت دلار اثر داشته است در حال حاضر سکه و دلار در محدوده مقاومتی قرار دارند که برای ادامه مسیر باید در محدوده های فعلی تثبیت شوند روز قبل حباب درهم کاهش یافت و در معاملات شبانه قیمت تتر ۷۰۰ تومان کاهش یافت تا نشان دهد دست معامله گران کاهشی برای معاملات روز جاری خالی نیست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد