اونس طلا2337.71
مظنه14,991,000
18 گرم3,460,600
ارزش سکه33,774,723
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,150,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

دومین خودرو ملی ترکیه؛ «توگ» میخکوبتان می کند+ تصاویر

برند توگ که نخستین تولیدکننده خودرو‌های ملی در ترکیه است، سدان برقی توگ T ۱۰ F را در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ معرفی کرد

به گزارش سایت طلا، برند توگ که نخستین تولیدکننده خودرو‌های ملی در ترکیه است، سدان برقی توگ T ۱۰ F را در نمایشگاه CES ۲۰۲۴ معرفی کرد.این سدان الکتریکی دومین خودروی ملی ترکیه محسوب می‌شود. برند توگ وعده داده است که سدان T ۱۰ F را در سال ۲۰۲۵ میلادی وارد بازار کند.

شرکت توگ می‌گوید T ۱۰ F تنها یک خودرو نیست، بلکه یک وسیله ارتباطی هوشمند و قابل اتصال به‌حساب می‌آید. سدان توگ T ۱۰ F که عنوان دومین خودرو ملی ترکیه را یدک می‌کشد، پس از کراس‌اوور توگ T ۱۰ X معرفی شده است. زبان طراحی هر دو خودرو مشترک است که ازجمله آن می‌توان به جلوپنجره با خطوط کروکی اشاره کرد. شرکت ترک این سبک از طراحی را شبیه به گلبرگ‌های گل لاله می‌داند. این خودرو فرم فست‌بک دارد و سقف مشکی‌رنگ پانوراما نیز بر جذابیت ظاهری آن افزوده است

فضای داخلی توگ T ۱۰ F محیطی فناورانه را به تصویر می‌کشد. درون این سدان برقی کلاستر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و همچنین نمایشگر سرگرمی عریض ۲۹ اینچی را می‌توان دید. یک نمایشگر ۸ اینچی نیز در قسمت پایین داشبورد برای کنترل سیستم تهویه درنظر گرفته شده است. گرمکن فرمان، شیفتر وضعیت حرکت چرخشی و شارژر بی‌سیم تلفن همراه نیز در کابین این خودرو دیده می‌شوند. حجم صندوق‌عقب این خودرو نیز ۵۰۰ لیتر است که با جمع‌کردن صندلی‌های عقب، به ۱۳۵۰ لیتر افزایش می‌یابد.

مشخصات فنی دومین خودروی ملی ترکیه

نسخه پایه توگ T ۱۰ F به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود که تک موتور الکتریکی آن با ۲۱۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور روی محور عقب قرار دارد. شتاب صفر تا صد رسمی این نسخه ۷.۲ ثانیه است.

نسخه قوی‌تر توگ T ۱۰ F با دو موتور الکتریکی روی محور‌های جلو و عقب عرضه می‌شود که درمجموع ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کنند. این تیپ به‌لطف گشتاور بیشتر، در ۵.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

دومین خودرو ملی ترکیه وارد میدان شد

باتری استاندارد توگ T ۱۰ F ظرفیتی معادل ۵۲.۴ کیلووات‌ساعت دارد که برد آن مطابق چرخه WLTP، حدود ۳۵۰ کیلومتر است.

بااین‌حال مشتریان می‌توانند این خودرو را با باتری بزرگ‌تر ۸۸.۵ کیلووات‌ساعتی نیز سفارش دهند که برد ۶۰۰ کیلومتری را برای راننده فراهم می‌کند. این خودرو از شارژ سریع ۱۸۰ کیلوواتی DC پشتیبانی می‌کند که قادر است در کمتر از نیم ساعت، میزان انرژی پکیج باتری‌ها را از ۲۰ به ۸۰ درصد برساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد